Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:300631
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Extract

Sadarbības prasmes palīdz sekmīgi darboties grupā un apgūt akadēmiskos uzdevumus. Sadarbības prasmes, piemēram, iedrošināšana, paskaidrošana, izpratnes pārbaudīšana, sekmē efektīvu grupu darbu.
Grupu darbs paredz sadarbību, bet sadarbības prasme ir jāveido. Mācīšanās sadarbībā jeb kooperatīvā mācīšanās dod iespēju audzēkņiem un pedagogiem mācīties kopā. Kooperatīvā mācīšanās metode pieņem, ka sadarbība ir viena no prasmēm, kas katram sabiedrības loceklim ir absolūti nepieciešama- pieaugušajiem jāstrādā grupās, kolektīvi jāpieņem lēmumi un jārisina konflikti. Bez tam cilvēki sadarbībā vislabāk mācās un apgūst jauno, īpaši bērni: viņi labāk saprot, ja „savā” valodā skaidro cits citam dažādas idejas; arī labāk izprot viens otra jautājumus (Grigule, 1998)
Kooperatīvā mācīšanās- izglītības satura apguves process, kas paredz darbu nelielās patstāvīgi strādājošās grupās, pamatojoties uz dalībnieku sadarbību. Grupas dalībnieki ir ar dažādām zināšanām un spējām, mācās cits no cita, koordinē savu darbību ar dialogiem, apmainās ar idejām un atbilstošu informāciju. Notiek aktīva mijiedarbība arī starp grupām. Skolotājs ir darba koordinators un konsultants, kas var mainīt grupas sastāvu, uzdevumus u. tml. Un kas šajā procesā seko, lai blakus izglītības mērķiem tiktu sasniegti vienlīdz nozīmīgi sociālie mērķi (Skujiņa, 2000).
Kooperatīvā mācīšanās ir viens no mācīšanās veidiem grupās, kad darbs ir plānots un organizēts, lai apgūtu gan akadēmiskās zināšanas, gan sociālās prasmes. Šo terminu veido jēdzieni: kooperācija (cooperatio – sadarbība) – darba organizācijas forma un mācīšanās – personības attīstības process, kas īstenojas katram cilvēkam raksturīgā mācīšanās stilā (Grigule, 1998).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register