Lietojot vienkāršāku vārdu, korporatīvo sociālo atbildību (KSA) var saukt arī par uzņēmumu sociālo atbildību. Reti kura starptautiska uzņēmuma gada pārskatā nav aprakstīti veiktie sociālās atbildības pasākumi. Taču priekšstats, ka korporatīvās idejas ir attiecināmas tikai uz starptautiskiem globālā līmenī strādājošiem uzņēmumiem, nav pareizs. KSA attiecas uz visiem uzņēmumiem. Būt sociāli atbildīgam uzņēmumam nozīmē ievērot VISU cilvēku, organizāciju vai kopienu intereses, kuras var ietekmēt uzņēmuma darbību vai kuras ietekmē uzņēmuma darbība. KSA ir tas, ko uzņēmums dara un kā to dara, kā arī — kad un ko saka. KSA devīze ir — Doing Well by Doing Good — Mums iet labi, jo mēs darām labu.
Ja uzņēmums ir sociāli atbildīgs, tad KSA politika un prakse caurvij visas tā biznesa darbības un lēmumu pieņemšanas procesu. KSA aptvertie jautājumi var atšķirties dažādiem uzņēmumiem un nozarēm, bet galvenie ir: biznesa ētika, atbalsts sabiedrībai, vide, pārvaldība, cilvēktiesības, tirgus un darbavieta.
Darbam tiek izvirzīts mērķis – izpētīt korporatīvās sociālās atbildības politiku. Darba pētījuma objekti ir 3 Latvijā darbojoši uzņēmumi – A/S Grindeks, A/S Latvenergo, A/S Norvik banka - un 7 ārzemēs darbojoši uzņēmumi – Nestle, The Coca-Cola, Microsoft, Toyota, Sony, Tetra Pak, IBM, bet pētījuma priekšmets ir korporatīvās sociālās atbildības politika.
Mērķa sasniegšanai tiek risināti sekojoši uzdevumi:
1. Apskatīt korporatīvās sociālās atbildības būtību;
2. Novērtēt KSA politikas darbību Latvijas un ārzemes uzņēmumos;
3. Sniegt vērtējumu par apskatīto uzņēmumu KSA politikas īstenošanu un ievērošanu.