Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:257593
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.04.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Kosmētiskie pakalpojumi no mārketinga psiholoģijas viedokļa    3
1.1.  Vajadzības un to aktivizācija    3
1.2.  Lēmuma pieņemšanas process kosmētisko pakalpojumu jomā    4
1.3.  Neverbālā komunikācija pakalpojuma sniegšanas procesā    5
2.  8P izmantošana kosmētisko pakalpojumu mārketingā    10
2.1.  Īss kosmētisko pakalpojumu apraksts    10
2.2.  Produkts    10
2.3.  Vieta un laiks    11
2.4.  Process    12
2.5.  Produktivitāte un kvalitāte    13
2.6.  Cilvēki    13
2.7.  Virzīšana un izglītošana    13
2.8.  Materiālie pierādījumi    15
2.9.  Pakalpojuma cena un citas izmaksas    15
3.  Pakalpojumu reklāma    16
3.1.  Servisa un autoritātes simbolu lietojums pakalpojumu reklāmās    16
3.2.  Reklāmas kosmētisko pakalpojumu mārketingā    18
3.3.  Reklāmas mērķi    20
3.4.  Kā žurnālos visbiežāk reklamē salonus?    22
  Noslēgums    24
Extract

Pasaulē aizvien palielinās pakalpojumu nozīme. Vairāk nekā 75% no nodarbināto ASV strādā pakalpojumu jomā. Industriālais gigants General Electric vairāk nekā 40% no apgrozījuma gūst tieši no pakalpojumu sniegšanas. Tādi milži kā Nike un IBM ir vispār atteikušies no ražošanas un nodarbojas tikai ar pakalpojumu sniegšanu.
Tā kā atšķirībā no preces, klientam ir grūtāk novērtēt pakalpojuma kvalitāti, tad liela nozīme ir tam, kā šis pakalpojums tiek pasniegts, kā par to uzzina klients. Svarīgi kļūst parādīt rezultātu – reālu labumu, ko klients gūst no pakalpojuma. Šo iemeslu dēļ ir nepieciešams pakalpojumu mārketings. Ir svarīgi atcerēties, ja tu pārdod pakalpojumu, tu pārdod attiecības.
Pašlaik Latvijā samērā strauji turpina atvērties frizētavas, skaistumkopšanas saloni un masāžas kabineti, dažādi sporta kompleksi, kur arī tiek piedāvāta daļa no skaistumkopšanas pakalpojumiem – attīstās kosmētisko pakalpojumu nozare.
Referātā tiks aplūkoti kosmētiskie pakalpojumi saistībā ar mārketinga psiholoģijas atziņām (vajadzības, lēmuma pieņemšanas process, neverbālā komunikācija). Balstoties uz pakalpojumu “8P”, tiks raksturotas kosmētisko pakalpojumu īpatnības, kā arī atspoguļoti iespējamie risinājumi. Tā kā pakalpojumu mārketingā reklāma un pakalpojumu sniedzēja tēls ir ļoti svarīgi (sakarā ar pakalpojuma netveramību), tiks aplūkota divu veidu simbolu izmantošana reklāmās. Referāts ietver arī dažu kosmētisko pakalpojumu reklāmu analīzi.
Referāta mērķis ir sniegt vispusēju ieskatu kosmētisko pakalpojumu mārketingā, un šajā jomā izmantojamiem praktiskiem secinājumiem un ieteikumiem.
Pircēji pērk preces un pakalpojumus, jo vēlas apmierināt noteiktas vajadzības, un sava pirkuma derīgumu novērtē pēc tā, ko gaidījuši no konkrētās preces vai pakalpojuma. Pašas vajadzības ir dziļi noslēgtas cilvēku zemapziņā, un ir ilgtermiņa.
Vispirms vēlētos aplūkot tos vajadzību līmeņus, kurus apmierina kosmētiskie pakalpojumi. Lai to noteiktu, izmantosim Maslova vajadzību piramīdu. No tās varam secināt, ka kosmētiskie pakalpojumi attiecas uz šādiem līmeņiem: sociālās vajadzības (vajadzība pēc piederības, mīlestības) un estētiskās vajadzības (šī kategorija tradicionāli nav ietverta Maslova piramīdā, taču dažreiz tiek ietverta starp vajadzību līmeni pēc pašapliecināšanās, atzinības un augstāko līmeni (pašīstenošanās, izziņa).
Estētiskās vajadzības ietver tieksmi pēc: kārtības, skaistuma, simetrijas, taisnīguma, harmonijas sevī un pasaulē1.
Ļoti prestiži un dārgi pakalpojumi smalkos skaistumkopšanas salonos apmierina arī vajadzību pēc pašapliecināšanās un atzinības. Tādēļ šāda veida salonos personālam ir jābūt gatavam parādīt izteiktu cieņu pret klientu, kā arī paust atzinību, uzklausīt klienta lielīšanos un individuālo problēmu izklāstu. Jārūpējas, lai apstākļi salonā klientiem ļautu pilnībā “sevi parādīt un uz citiem paskatīties”. Protams, arī pakalpojumiem jābūt augstākajā kvalitātē. Apmierinot vajadzības pēc pašapliecināšanās un atzinības, pakalpojumu cena bez problēmām var tikt uzstādīta ļoti augsta, jo tas kalpo kā pašapliecināšanās līdzeklis klientam – apziņa, ka viņš spēj samaksāt šādu summu, kā arī zināma atzinība vai pat skaudība no apkārtējo cilvēku puses par klienta maksātspējas līmeni. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register