Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:727656
 
Evaluation:
Published: 07.06.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Kravas plāna sastādīšana    3
2.  Kuģa tehniskie un ekonomiskie raksturojumi    5
3.  Kuģa ekspluatācijas rādītāji    6
3.1.  Reisa ilguma aprēķins    6
3.2.  Reisu skaita aprēķins    6
3.3.  Kuģa materiālo rezervju aprēķins    7
3.4.  Kopējo kravas daudzuma aprēķins    7
3.5.  Kvantitātes un kvalitātes rādītāju tabula    7
4.  Pārvadājumu izmaksas aprēķins    9
4.1.  Ekipāžas uzturēšanas izdevumi    9
4.2.  Izdevumi degvielai    10
4.3.  Izdevumi par ūdeni    10
4.4.  Materiāli tehniskā apgāde    11
4.5.  Remonta izmaksas    11
4.6.  Amortizācijas atskaitījumi    11
4.7.  Kuģa nodevas    11
4.8.  Tiešie izdevumi    12
4.9.  Netiešie izdevumi    12
4.10.  Pārējie izdevumi    12
4.11.  Kopējie izdevumi    13
5.  Galvenie ekspluatācijas ekonomiskie finansu rādītāji    14
5.1.  Vienas kravas tonnas pārvadāšanas pašizmaksa    14
5.2.  Desmit tonnjūdžu pašizmaksa    14
5.3.  Valūtas izņēmumu rādītājs    14
5.4.  Valūtas izdevumu rādītājs    14
5.5.  Kopējā bilances peļņa    14
6.  Kuģa finansu darbības novērtējums    15
6.1.  Kopējie ienākumi    15
6.2.  Kopējie izdevumi    15
6.3.  Finansu rezultāts    15
6.4.  Pārvadājumu tīrā peļņa, jeb aprēķinu peļņā    15
6.5.  Ienākumu līmenis    15
6.6.  Ienākumu likme    15
6.7.  Rentabilitāte    15
6.8.  Fondu atdeve    16
6.9.  Pārvadājuma efektivitātes koeficents    16
6.10.  Atmaksāšanas laiks    16
Extract

Kravas plāna sastādīšanas galvenās prasības:

Kravas plānu sastāda shematiska kuģa tilpņu attēla veidā, kurā uzrādīts katras kravas partijas izvietojums tilpnēs, uzradot tās svaru tonnās, ieņemamo tilpumu m3 un konosamenta numuru. Sastādot kuģa kravas plānu uz katru reisu jānodrošina optimāls kravas izvietojums, ievērojot pārvadāšanas noteikumus. Galvenās prasības, sastādot kravas plānu, ir:

1.nepieciešamās kuģa stabilitātes un diferenta (galsveres) saglabāšana pie iekraušanas, izkraušanas un pārvadāšanas;
2.optimāla kuģa tilpuma un kravnesības izmantošana;
3.kravas pārvadāšana bez zaudējumiem un bojājumiem;
4.iekraušanas un izkraušanas darbu veikšana minimālā laika posmā;
5.tāda kravas iekraušanas secība, lai būtu ērti to izkraut gaitā svarīgi tas ir gadījumos, ja krava kuģī tiek iekrauta un/vai izkrauta vairākās ostās;
6.kuģa komandas un dokeru darba drošības tehnikas kā arī tehnisko normu ievērošana.

Bez tam jācenšas arī sasniegt maksimālo ekonomisko efektu pārvadāšanas procesā. Tas ir svarīgi visos pārvadājumu veidos, bet jo sevišķi ārzemju kuģošanā starp ārvalstu ostām, lai iegūtu maksimālos tīros ienākumus ārzemju valūtā.
Kravas plānu sastāda uz vispusīgu datu par kuģi, kravu un reisa noteikumu (apstākļu) pamata.
Sastādot kravas plānu ļoti svarīgi ir ievērot kuģošanas drošību, kas galvenokārt nozīmē kuģa stabilitātes un diferenta nodrošināšanu. Savukārt kuģa stabilitāte, izturība un diferents ir atkarīgi no kravas izvietošana kuģī.
Nākoša kravas plāna sastādīšanas posmā krava pareizi jāizvieto kuģa tilpnēs, izejot no tās fiziskām un ķīmiskām īpašībām. No tā atkarājas kā kravas pārvadāšana bez bojājumiem un zaudējumiem, tā kā kuģošanas drošība.
Pie dažādu veidu kravām nepieciešams izvēlēties tās, kuras nodrošina maksimālu kuģa kravnesības un tilpuma izmantošanu. Tomēr jāatzīmē, kā tas ne vienmēr ir iespējams. Tā, piemēram, ārzemju, reisos parasti kravas nosūtītājs sastāda stingri noteiktu kravu sarakstu, kuru mainīt nevar, un tādā gadījumā nav iespējams nodrošināt optimālu tilpuma un kravnesības izmantošanu.
Līnijkuģiem kravu izvēle un daudzums parasti ir atkarīga no kravas operāciju (Iekraušanas, izkraušanas) ilguma, ko nosaka kuģa apgrozības (reisa) laiks uz līnijas.
Katras kuģa tilpnes iekraušanas/izkraušanas laiks ir atkarīga no kravas izvietošanas un nostiprināšanas veida, tādēļ veicot šo darbu, jācenšas paplašināt iekraušanas/izkraušanas operācijas tilpnēs.
Vissarežģītāk ir pareizi izvietot kravu, ja tā tiek nosūtīta uz dažādām ostām, proti kuģis tiek izkrauts vairākās ostās. Kravai, kas tiek izkrauta pirmajā kuģa ieiešanas ostā, jābūt virspusē, bet nākošās ostās attiecīgi zemāk, bet taru paša laikā jāgādā par kuģošanas drošību. Tāpat ari jāparedz iespēja izkrauto kravu vietā ostās uzņemt citu. kas vēl vairāk sarežģī un apgrūtina kravas izvietošanu tilpnēs.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register