-
Kredīta būtība un nepieciešamība
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Kas ir kredīts? | 4 |
2. | Patērētāja kreditēšana | 4 |
2.1. | Kas ir līzings? | 5 |
2.2. | Kā izvēlēties piemērotāko līzinga piedāvājumu? | 6 |
2.3. | Gada procentu likme | 6 |
2.4. | Apdrošināšana un līzinga devēja speciālie nosacījumi | 8 |
2.5. | Līzinga termiņš un sākotnējās iemaksas apmērs | 8 |
2.6. | Nosacījumi, kuri jāievēro, slēdzot patērētāju kreditēšanas līgumu | 9 |
3. | Kas ir hipotēku kredīts? | 11 |
3.1. | Kādiem mērķiem var izmantot hipotēku kredītu? | 11 |
3.2. | Kas ir kredīta procentu likme? | 12 |
4. | Kas ir overdrafts? | 13 |
5. | Kas ir faktorings? | 13 |
5.1. | Kāpēc faktorings ir izdevīgs? | 14 |
5.2. | Kam faktorings ir izdevīgs? | 15 |
5.3. | Kā darbojas faktorings? | 15 |
5.4. | Kas ir starptautiskais faktorings? | 16 |
Secinājumi | 17 | |
Literatūras avoti | 18 |
Referāta „Kredīta būtība un nepieciešamība” mērķis – aprakstīt kredīta būtību, parādīt kādi ir kreditēšanas veidi gan fiziskām personām, gan juridiskām personām. Kā arī parādīt visas nianses, kuri ir saistīti ar kredīta saņemšanu.
Darbā arī ir minēti konkrēti dati par procentu likmēm dažādiem kredīta veidiem.
Lai labāk būtu saprotams kā darbojas kreditēšanas sistēma, referātā tiek doti piemēri ar aprēķiniem.
Kredīts – tas ir aizdevums ar konkrētiem norunātiem nosacījumiem, ko izsniedz uz noteiktu termiņu. Banka vai cita iestāde, kurai ir tiesības uz kreditēšanu Latvijā, aizdod naudu saviem klientiem konkrētiem nospraustiem mērķiem. Klients, noteiktā termiņā un bankas noteiktā kārtībā atgriež doto naudas summu, maksājot bankai atlīdzinājumu procentu formā. Tiesības uz kredīta piešķiršanu (kā arī pirkuma noformēšana līzingā) piemīt juridiskām personām, Latvijas pilsoņiem, pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji un ārzemnieki, kuriem ir atļauja uz pastāvīgo uzturēšanos un darbu Latvijā, kā arī pastāvīgu, kontrolējamu ienākumu.
2. Patērētāja kreditēšana
Ikviens patērētājs labprāt iegādātos jaunu automašīnu, dzīvokli, dzīvokļa iekārtu vai sadzīves tehniku. Piesātinātajā preču tirgū pārdevēji, izmantojot dažādus mārketinga paņēmienus, cenšas piesaistīt patērētāju uzmanību savām precēm. Patērētāji bieži vien, bet it īpaši, ja nepieciešams iegādāties dārgākas preces, izvēlas pārdevēju, kurš piedāvā ne tikai kvalitatīvas preces, bet arī iespēju iegādāties preces, maksājot par tām nevis uzreiz, bet gan pakāpeniski un pa daļām. Pārdevēju rīcībā parasti nav brīvu līdzekļu, lai varētu šādi kreditēt patērētājus. Patērētāju kreditēšanu pārdevēji galvenokārt var veikt tikai uz preces piegādātāja dotās pēcapmaksas rēķina, t.i., kad pārdevējs par saņemto preci ar piegādātāju norēķinās pēc kāda laika. Piegādātāja dotais norēķināšanās laiks (noteiktais preces pēcapmaksas termiņš) bieži vien nepārsniedz trīsdesmit dienas. Patērētājam šāds termiņš nav pietiekams, lai norēķinātos ar pārdevēju par dārgāku pirkumu. Tādēļ gandrīz visi pārdevēji, kas piedāvā patērētājam dažādas preces "uz kredīta", sadarbojas ar finansu partneri, kurš patērētājam var piešķirt kredītu. Pārdevēja finansu partneri ir bankas vai līzinga kompānijas, sabiedrības vai grupas.…
Foršs referāts. Tajā ir aprakstīta kredīta būtība, ta veidi, patērētāja kreditēšanas būtība. Kā arī siki un smalki ir uzrakstīts par līzingu, hipotēku kredītu, overdrafru un faktoringu. Ir secinājumi.
- Konkurence, tās būtība
- Kredīta būtība un nepieciešamība
- Tirgus būtība un tā veidi
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Konkurence, tās būtība
Research Papers for university6
-
Tirgus būtība un tā veidi
Research Papers for university21
-
Uzņēmējdarbības būtība, mērķi, finansēšanas avoti, investīcijas, rādītāji
Research Papers for university30
-
Naudas būtība, īpašības un funkcijas
Research Papers for university7
-
Kredīta veidi un tā nozīme tautsaimniecībā
Research Papers for university23