Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:355966
 
Evaluation:
Published: 11.05.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kuģa uzbūve un attīstība renesansē    4
2.  Kuģu veidi    6
3.  Kuģa apkalpe    8
4.  Amerikāņu vēsturnieku viedoklis un mans par Lielajiem ģeogrāfiskajiem atklājumiem    9
5.  Kristofora Kolumba ceļojums    10
  Secinājumi    16
  Literatūras saraksts    17
  Pielikums    18
Extract

Kuģā uzbūve un attīstība renesansē

Tātad, kuģis ir ūdens transportlīdzeklis ar slēgtu korpusu. Virs ūdens kuģi notur hidrostatiskais cēlējspēks. Pēc lietošanas kuģus iedala civilajos kuģos un karakuģos. Kopš seniem laikiem, kad mūsu senči atklāja, ka koks ūdenī negrimst, kuģiem un laivām ir bijusi ļoti nozīmīga loma cilvēces vēsturē. Pirmās laivas izmantoja upju šķērsošanai un zvejniecībai. Kuģu un laivu būvniecība sāka strauji attīstīties, kad cilvēki devās pētīt jaunas teritorijas, kas arī bija ļoti novērojams renesanses laikmetā. Tā kā vairāk nekā divas trešdaļas Zemes virsas klāj ūdens, pētniekiem vajadzēja doties jūras braucienos, lai atklātu jaunas zemes. Tieši tāpēc būvēja kuģus, kas piemēroti tāliem ceļojumiem. Tūkstošiem gadu laikā kuģu un laivu uzbūve mainījās un pilnveidojās, kam par iemeslu bija tirdzniecības attīstība starp tālām tautām un jūras kaujas starp pretinieku kara flotēm.
Kuģu burām bija milzīga loma, līdzīgi kā gaisa plūsma rada cēlējspēku, plūstot gar lidmašīnas spārnu, vējš rada burai perpendikulāro spēku, plūstot gar buru. Mainot buras stāvokli, laivu var vadīt dažādos virzienos. Burām bija dažādi veidi. Pirmais buras veids bija lugerburas . Šo buru konstrukcija ir saglabājusies līdz pat mūsdienām. Četrstūraina lūgerbura nokarājas no apaļkoka, kurš mastam piestiprināts slīpi. Buras bija ar līstēm. Tas palīdzēja šo bur saglabāt plakanu un vēja laikā to viegli daļēji ielocīt. Tā lieliski noderēja arī kāpjot mastā. Cits buru veids bija taisnās jeb rājtakelētājburas .Attēlā redzamajam kuģim buras ir izvilktas uz augšu- tās ir četrstūrainas, taču tās mēdz būt arī citās formās. Tās sauc par taisnām burām, jo tās ir piestiprinātas pie rājām, kas veido taisnu leņķi ar mastu un ir perpendikulāras garajam mastam. Lai vislabāk izmantotu vēja spēku, buras groza ar brasēm . Špītburas lietoja jau senesenos laikos.Šo buru pa diogonāli šķērsoja špīts- apaļkoks.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register