Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:132881
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.11.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kultūras teorija    4
1.1.  Jēdziena definēšana    4
1.2.  Kultūras raksturojums    5
1.2.  Kultūras kategorijas    5
2.  Kultūras jēdziena vēsture    7
2.1.  Agrīnā attīstība    7
2.2.  Kultūras evolūcijas teorijas    7
2.3.  19.gadsimta zinātniskie atklājumi    8
2.3.1.  Džons Lubokss    8
2.3.2.  Herberts Spensers    9
2.3.3.  Lūiss Henrijs Morgans    9
2.3.4.  Klods Leviss-Strauss    10
2.4.  Unikalitāte un izkliedētība    10
3.  Kultūras tagadējā attīstība    11
3.1.  Funkcionālisms    11
3.2.  Ekoloģija un ekonomika    11
3.2.1.  Kultūras zona    11
3.2.2.  Ekoloģijas zona    12
3.2.3.  Enerģijas un tehnoloģijas zona    12
3.2.4.  Materiālisma zona    12
3.2.  Postmodernās kultūras teorijas    13
  Nobeigums un secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Nobeigums un secinājumi
Citējot no grāmatas “Cilvēks un dzīve socioloģijas skatījumā”, man jāatzīst, ka kultūras sasniegumi patiešām ietekmē sociālekonomiskos procesus, tomēr tos nepārvērzdami par kultūru. Kultūras sasniegumi nosaka tikai šo procesu vadīšanas un pārvaldīšanas tehnoloģiju, kā ari rīcības principus un uzvedības normas, kas darbojas grupas. Kultūra ir relatīvi patstāvīga ari attiecībā pret politiku un citām procesuālām sabiedriskām sistēmām.
Secinājumi no visa referāta, kā arī profesora Džona H. Bodleja pētīto ir šādas, ka straujas pārmaiņas tehnoloģiju jomā, jau vairākus pēdējo gadu desmitus ir mainījusi kultūru un tās dabu. Cilvēki no apkārtējās pasaules var veikt ekonomiskās transakcijas un nosūtīt informāciju uz ikvienam momentāni pielietojot datorus un satelītu komunikācijas. Valdības un korporācijas ir ieguvušas lielus politiskā spēka daudzumus izmantojot militāro un politisko spēku, kas varētu ietekmēt ekonomikas plūsmu. Arī korporācijas ir radījušas globālās kultūras formu, kas ir balstīta uz vispasaules komerciālo tirgu.
Vietējā kultūra un sociālā struktūra tagad ir ierāmēta lielā un spēcīgā komerciālo interešu rāmī tādos veidos kādus antropologi nekad agrāk nebūtu iedomājušies. Agrāk antropologi domāja par sabiedrībām un savām kultūrām kā pilnībā neatkarīgām sistēmām. Un skatījās tāpat. Bet šodien, daudzas nācijas ir multikulturālas biedrības - veidojot ļoti daudz mazāku subkultūru. Kultūra arī pārkāpj valstu nacionālā robežas. Piemēram, cilvēki visā pasaulē tagad zina dažādus angļu valodas vārdus un tam ir sakari ar Amerikāņu kultūras eksportu ar tādām lietām kā apģērbu brendu vārdi un tehnoloģiskiem produktiem. Filmām, mūziku, un masveidā ražotu pārtikas produkciju.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1344895
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register