Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:308551
 
Evaluation:
Published: 19.11.2019.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Literatūras apskats    4
1.  Dadaisma rašanās    7
2.  Dadaisma izplatība pasaulē    10
2.1.  Ņujorka    10
2.2.  Vācija    11
2.3.  Parīze    12
2.4.  Centrāleiropa un Austrumeiropa    13
2.5.  Japāna    13
3.  Dadaisma noriets    15
3.1.  Dadaisma pēdējā elpa – noedadaisms    16
  Nobeigums    17
  Izmantotās literatūras saraksts    18
  Pielikums    18
Extract

Nobeigums
Šajā referātā tika apskatīta hronoloģisks dadaisma kustības virziens no tā rašanās līdz aktualitātes zaudēšanai. Dadaisma rašanās un norieta faktori ir referāta interesantākie temati, jo visspilgtāk atklāj dadaisma kā protesta nozīmi un jēgu ne tikai kultūras vai mākslas, bet arī 20. gadsimta politikas un ikdienas dzīves kontekstā.
Pēc modernās mākslas izstādes apmeklēšanas tās apmeklētājam var rasties jautājumi par tajā redzēto, jo pēc pieredzes varu teikt, ka pēc dažu izstāžu apmeklēšanas ir nepieciešams sīkāks skaidrojums tajā izstādītajam. Lai labāk saprastu, ko modernā māksla mums cenšas pateikt ir jāatgriežas vairāk kā simts gadu tālā pagātnē Cīrihē, kur Pirmā pasaules kara iespaidos radās dadaisms – kustība, kas izmainīja to kā cilvēks uztver mākslu un pasauli sev apkārt, atbrīvojot savu domu gājienu no jebkāda veida noteikumiem un sabiedrības uzliktajām robežām. Ar emigrējošo mākslinieku palīdzību kustība nonāca dažādās pasaules malās, kur pēc mazāk kā desmit gadu ilgas rosības apsīka un deva elpu lielākajam, vēl joprojām aktuālajam 20. gadsimta mākslas virzienam – sirreālismam.
No idejas radīt mākslu bez nekādas idejas un izjautāt vērotāju par klasiskās mākslas vērtībām un ļaujot domām lidot mūsdienu māksla ir atgriezusies pie ideju meklēšanas koncepta. Taču skatītājam ir nozīmīgi saprast, ka abstraktā māksla ir paredzēta, lai ļautu domām brīvu vaļu, un pat ja mākslinieka koncepts nesaskan ar vērotāja asociācijām, tam nav nozīmes, ja vien mākslinieks ir licis domāt vai izraisījis jebkādas emocijas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1374712
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register