Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:192935
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Kultūrtūrisma industrija    3
1.  Kultūrtūrisma situācija un tendences    3
2.  Kultūrtūrisma nozares uzdevumi    4
3.  Kultūrtūrisma mītņu iedalījums    5
4.  Kultūrtūrisma industrijas profesiju veidi, to galvenās grupas    6
5.  Kultūrtūrisma industrijas perspektīvas, ilgtspējīgs tūrisms    6
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    8
Extract

1. Kultūrtūrisma situācija un tendences
„Kultūrtūrisms nozīmē ceļošanu, kas ir saistīta ar kultūras vides, tai skaitā - ainavu, vizuālās un izpildmākslas, kā arī īpašu (vietējo) dzīves stilu, vērtību, tradīciju, pasākumu pieredzēšanu, kā arī ar citiem radošiem un starpkultūru apmaiņas procesiem. (..)
Baltijas valstu kultūrtūrisma attīstības galvenais mērķis ir nodrošināt ilgtspējīgu ekonomisku, sociālu un kultūras attīstību, kuru papildinātu kultūras resursu saglabāšana un aktīva veicināšana ar pieaugušu dzīvotspējīgu kultūrtūrisma pakalpojumu piedāvājumu, daudzveidību, kvalitāti un pārdošanu.”
Kultūrtūrisms ir nozīmīgs dažādu iemeslu dēļ; tam ir pozitīva ekonomiskā un sociālā ietekme, tas veido un nostiprina identitāti; tas palīdz veidot tēlu, tas palīdz saglabāt kultūras un vēsturisko mantojumu, izmantojot kultūru kā instrumentu, tas veicina harmoniju un sapratni starp tautām; tas atbalsta kultūru un palīdz atjaunināt tūrismu.
Ekonomisko un sociālo ietekmi veido kultūrtūrisma un atbalstošās uzņēmējdarbības radītie ienākumi. Pieaug vietējās ražošanas apjoms, jo kultūrtūrisma darbības ir cieši saistītas ar citām tautsaimniecības nozarēm. Tā kā kultūras tūrismam ir nepieciešami darbinieki, tad attiecīgajā reģionā pieaug nodarbinātība, jo viesi iesaistās vietējā kultūrā un to novērtē. Tas palīdz attiecīgā reģiona iedzīvotājiem un kļūst par reģionālās attīstības pozitīvu katalizatoru. Tādējādi tas uzlabo arī demogrāfisko situāciju reģionos, radot jauniešiem nākotnes perspektīvas. ES valstīs kultūrtūrisms ir svarīgākais instruments reģionālās attīstības stratēģijās. Kultūrtūrisms rada labāku vispārējo infrastruktūru un dzīves vidi - ne tikai tūristiem, bet arī vietējai sabiedrībai, un tāpat arī dažādā darbība aptver visu attiecīgo ceļojuma maršruta teritoriju. Kultūrtūrisms piešķir attiecīgajam maršrutam identitāti, tas kļūst pazīstams, piesaista intereses un cilvēkus, kuri savukārt palīdz marketēt vispārējo vietējo produkciju. Kultūrtūrisma pozitīvais devums ekonomiskajā un sociālajā attīstībā ir tāds, ka tas vietējiem iedzīvotājiem rada jaunas idejas un vēlmi sadarboties.
Kultūrtūrisms palīdz veidot un nostiprināt identitāti. Tas ir būtisks aspekts nacionālā un vietējā lepnuma un gara saglabāšanai un nostiprināšanai.
Kultūra un mantojums ir būtiski valsts tēla veidošanā, tādējādi kultūrtūrisms var kļūt par izšķiroši svarīgu instrumentu, veidojot pozitīvu valsts starptautisko tēlu.
Kultūrtūrisms palīdz saglabāt kultūras un vēstures mantojumu. Tūrisms dod ļoti svarīgu ieguldījumu kultūras un vēstures mantojumā, nodrošinot iespējas tradīciju saglabāšanai un finansējumu mantojuma aizsardzībai, kā arī panāk to, ka apmeklētājiem rodas lielāka izpratne par mantojuma vērtību. Īsumā - lielāka sabiedrības interese un lielāks finansējums aizsardzībai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register