Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:766410
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.09.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  REZUMĒJUMS    2
  ABSTRACT    3
  SATURS    4
  IEVADS    5
1.  TEORIJA    7
1.1.  Mediju kvalitātes teorija    7
1.2.  Vietējo laikrakstu specifika    10
1.3.  Vietējo televīziju specifika    10
1.4.  Vietējo radio specifika    10
1.5.  Vietējie mediji Latvijā un Valmierā    11
2.  METODE    12
2.1.  Pētījuma dalībnieki    12
2.2.  Populācija un izlase    12
2.3.  Datu ievākšanas procedūra    12
2.4.  Datu analīzes procedūras    12
3.  REZULTĀTI    13
3.1.  Vispārīgie rezultāti    13
3.1.1.  Rezultāti par kvalitātes principiem    13
3.1.2.  Pārējie rezultāti    15
3.2.  Specifiskie rezultāti (vecuma grupas)    18
4.  DISKUSIJA    22
5.  SECINĀJUMI    26
  NOBEIGUMS    28
  LITERATŪRA    29
  PIELIKUMS    30
Extract

Pētījuma mērķis - noskaidrot, kuri no dažādu autoru teorētiski izveidotajiem mediju kvalitātes principiem ir attiecināmi uz Valmieras pilsētas medijiem. To ir svarīgi uzzināt, lai noskaidrotu, kuri no principiem ir tikai teorētiski, kuri pielietojami praksē, un kā tie iedzīvotāju vērtējumā tiek pildīti Valmieras masu medijos.
Pētījuma ietvaros anketēti 120 nejauši izvēlēti Valmieras pilsētas iedzīvotāji. Viņu sniegtās atbildes ir kodētas, meklētas dažādas sakarības, tendences, apkopots visu atbilžu biežums, kā arī izdarīti secinājumi par iegūto informāciju.
Pētījumā ir atklāts, ka kopumā Valmieras iedzīvotājiem vissvarīgākie principi ir aktualitāte, objektivitāte, atbilstība faktiem. Lielākajai daļai aptaujāto iedzīvotāju mediju kvalitāte šķiet svarīga. Kā arī lielākā daļa iedzīvotāju Valmieras medijus patērē, jo tie ir vienīgie mediji pilsētā.
Pētījuma rezultātā ir izdarīti secinājumi. Ir noskaidrots, kuri principi ir svarīgākie, kuri mazāk svarīgi, kuri mazsvarīgi. Ir pierādītas atšķirības kvalitātes principu piemērošanā starp dažādām vecuma grupām. Pētījums ir pierādījis, ka, lai plašāk izpētītu ar mediju kvalitāti saistītus jautājumus un aspektus ir nepieciešami citi kvalitatīvi pētījumi.
Medijiem, īpaši vietējiem jeb lokālajiem, ir liela nozīme konkrētajā reģionā. Tie informē vietējo sabiedrību par notikumiem, tie iepazīstina ar dažādiem cilvēkiem, nodrošina noteiktu redzesviedokļu izklāstu par aktuālajiem notikumiem, tie palīdz saprast un orientēties plašajā preču un pakalpojumu klāstā, palīdz cilvēkiem tikt pieņemtiem no citu vietējās sabiedrības locekļu puses, kā arī izklaidē sabiedību, nodrošinot iespēju dzīvot, izmantojot citu cilvēku pieredzi. (Diana Kendall, Jane Lothian Murray, Rick Linden, 2000:120), tāpēc svarīga ir šo mediju kvalitāte. Arī mediju patērētāju viedoklis par kvalitāti ir būtisks medijam kā uzņēmumam, jo konkrētā medija pieprasījums vai reitings lielā mērā ir atkarīgs no medija satura un kvalitātes kritērijiem.
Reģionālajiem jeb lokālajiem medijiem visā Latvijā praktiski nav konkurences, kas veicinātu kāda konkrēta medija kvalitātes uzlabošanu un attīstību. Tas attiecas arī uz Valmieras pilsētu. Lokālo mediju rentabilitāte balstās uz monopola stāvokli. Tiek ieviesti nelieli jauninājumi. Nenotiek intensīva viedokļu un domu apmaiņa starp mediju patērētājiem un mediju tieši par kvalitātes jautājumiem, par to, kā šo kvalitāti uzlabot, vai tā ir svarīga.
Visās dzīves jomās teorētiķi ir iztrādājuši dažādas vispārīgas teorijas, kuru būtiskākais trūkums ir - tie neatspoguļo informāciju par daudzām un dažādām specifiskām jomām. Var uzskatīt, ka mediju kvalitātes principi arī ir ļoti vispārīgi. Lokālo mediju loma un darbība sabiedībā ir atšķirīga no nacionālajiem, valstiskajiem medijiem, tāpēc svarīgi ir noskaidrot, kuri no šiem teorētiski izstrādātajiem principiem ir piemērojami lokālajiem jeb vietējiem medijiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1191322
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register