Saskaņā ar VID attīstības stratēģiju 2007-2009.gadam, VID ir izvirzīti četri galvenie attīstības mērķi:
1.sekmēt sadarbību ar klientu (nodokļu maksātāju un muitas klientu) – vienkāršojot muitas un nodokļu saistību izpildes procedūras, samazinot klientu tiešās un netiešās izmaksas, pilnveidojot komunikāciju kanālus saziņai ar klientiem un veidojot pievilcīgu vienotā VID tēlu sabiedrība;
2.veicināt uzņēmējdarbības attīstību – pilnveidojot nodokļu un muitas kontroles darbu, veicinot brīvprātīgo muitas un nodokļu saistību pildīšanu, ieviešot jaunās informācijas tehnoloģijas klientu apkalpošanā;
3.pilnveidot Latvijas un Eiropas Savienības (turpmāk –ES) sabiedrības un tirgus aizsardzību – uzlabojot muitas infrastruktūru un materiāli tehnisko nodrošinājumu un sadarbojoties ar Latvijas un citu ES dalībvalstu institūcijām;
4.uzlabot iekšējo procesu vadību iestādē – ieviešot vienotus kvalitātes standartus klientu apkalpošanā un iekšējo procesu vadībā.
Ņemot vērā to, ka iekšējo procesu vadības uzlabošana ir viens no galvenajiem VID attīstības stratēģijas mērķiem, VID tika pieņemts lēmums ievest KVS, kā arī tika izvirzīti vairāki uzdevumi šī mērķa sasniegšanai.…