Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:131841
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    4
2.  Masu saziņas līdzekļu un to nozīmes teorētisks apskats    5
3.  Vēlētāju izvēli ietekmējoši informācijas avoti    7
4.  Masu saziņas līdzekļu ietekme uz vēlētāju izvēli Latvijā    8
5.  Nobeigums    12
6.  Izmantotā literatūra    15
7.  Pielikumi    16
Extract

1. Ievads
Mūsdienās masu saziņas līdzekļi tiek uzskatīti par ‘ceturto varu’, tas parāda, ka masu saziņas līdzekļu jeb mediju ietekme uz politiskajiem procesiem valstī pārnestā nozīmē tiek pielīdzināta trīs valsts varas atzaru nozīmei- likumdevējvaras, izpildvaras un tiesu varas. Tomēr ir jāuzsver, ka vara, kas pieder medijiem, nav politiska. „Tā ir iespēja veidot un ietekmēt sabiedrisko domu ar informācijas, reklāmas un izglītošanas palīdzību. Jo izglītotāka un informētāka ir sabiedrība, jo lielāka nozīme politikā ir masu saziņas līdzekļiem- presei, televīzijai, radio, internetam.”1 Tā kā medijiem ir tik liela ietekme uz sabiedrisko domu, „politiķi cīņā par vēlētāju balsīm cenšas iegūt kontroli pār masu saziņas līdzekļiem”2 . Visspilgtāk tas parādās priekšvēlēšanu kampaņas laikā pirms Latvijas Pašvaldību un Saeimas vēlēšanām, kad politiskās partijas tērē milzīgas naudas summas par priekšvēlēšanu kampaņu, īpaši, par politiskajām reklāmām masu saziņas līdzekļos- piemēram, „Latvijas partijas 2001.gada pašvaldību vēlēšanu aģitācijai kopā iztērēja apmēram 2,25 miljonus latu. Iznāk, ka uz vienu vēlētāju iztērēti 1,6 lati vai 2,6 dolāri” , bet 2002. gada 8.Saeimas vēlēšanu „kopējās priekšvēlēšanu kampaņas izmaksas, iespējams, bija 6 325 550 lati” . Tas parāda, ka politiskās partijas uzskata, ka informācija, kas tiek pausta medijos par šīm partijām, ietekmē vēlētāju politisko uzvedību.
Vadoties pēc šīs informācijas, referātam tiek uzstādīta šāda hipotēze- Masu saziņas līdzekļu paustā informācija par politiskajām partijām priekšvēlēšanu kampaņas laikā visvairāk ietekmē vēlētāju izvēli Latvijas pašvaldību un Saeimas vēlēšanās.
Referāta mērķis- izpētīt, vai masu saziņas līdzekļu paustā informācija par politiskajām partijām priekšvēlēšanu kampaņas laikā visvairāk ietekmē vēlētāju izvēli Latvijas pašvaldību un Saeimas vēlēšanās.
Lai mērķis tiktu sasniegts, referātam tiek uzstādīti šādi uzdevumi: apskatīt teorētisko literatūru par masu saziņas līdzekļiem, to nozīmi un ietekmi uz vēlētāju izvēli; izanalizēt vairākus empīriskus pētījumus (sekundāros datus), kas veikti Latvijā, par vēlētāju izvēli ietekmējošiem informācijas avotiem; balstoties uz teorētisko literatūru un sekundārajiem datiem, noskaidrot, cik liela loma ir masu saziņas līdzekļiem vēlētāju izvēles ietekmēšanā Latvijas pašvaldību un Saeimas vēlēšanās.
Referātā izmantotās zinātniskās pētniecības metodes - 1) teorētiskās literatūras analīze, 2) sekundāro datu analīze (empīriski pētījumi).

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1119142
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register