Research Papers
Sciences
Environmental Protection
Laikapstākļu novērojumu izmaiņas Rīgā 2005.-2011.gadā-
Laikapstākļu novērojumu izmaiņas Rīgā 2005.-2011.gadā
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Anotation | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Klimats | 6 |
1.1. | Kas ir laikapstākļi un klimats? | 6 |
1.2. | Klimats Latvijā | 6 |
2. | Klimata izmaiņu cēloņi | 8 |
2.1. | Siltumnīcas efekts | 8 |
2.2. | Biodegviela | 9 |
3. | Klimata izmaiņu sekas Latvijā un pasaulē | 10 |
3.1. | Novērojamās klimata pārmaiņas un to iespējamās sekas nākotnē | 10 |
3.2. | Pasākumi klimata pārmaiņu novēršanai | 11 |
4. | Zinātniskās metodes un organizācijas laikapstākļu pētīšanai | 12 |
4.1. | Zinātne – meteoroloģija | 12 |
4.2. | Meteoroloģisko novērojumu veidi | 12 |
5. | Pētījums | 14 |
5.1. | Pētniecības metodes | 14 |
5.2. | Novērojums | 14 |
5.1.1. | Darba gaita | 14 |
5.1.2. | Novērojumos izmantotās ierīces | 15 |
5.1.3. | Temperatūras jūnijā | 16 |
5.1.4. | Temperatūras jūlijā | 17 |
5.1.5. | Temperatūras augustā | 18 |
5.3. | Aptauja | 19 |
5.3.1. | Darba gaita un mērķis | 19 |
5.3.2. | Aptaujas rezultātu analīze | 20 |
Secinājumi | 24 | |
Izmantotā literatūra un uzziņu avotu saraksts | 26 | |
Pielikums | 27 |
Secinājumi
1. Latvijas laikapstākļus ietekmē valsts ģeogrāfiskais stāvoklis. Tā ir atrašanās pie Baltijas jūras un valdošie vēji, biežie anticikloni un Ziemeļatlantijas straumes tuvums.
2. Klimata pārmaiņas mūsdienās notiek atmosfērā iekrājušos piesārņojošo gāzu ietekmē.
3. Siltumnīcas efekts rodas no tā, ka saules izstarotā radiācija, kura nonāk Zemes atmosfērā, nevar izplūst laukā, līdz ar to temperatūra atmosfērā paliek siltāka.
4. Biodegviela tiek ražota no organiskām vielām, kuras savas dzīves laikā uzsūc CO2. To sadedzināšanas rezultātā CO2 atbrīvojas un izplūst atpakaļ atmosfērā.
5. Klimata pārmaiņas var būtiski ietekmēt augu un dzīvnieku valsti Latvijā. Dažas augu un dzīvnieku sugas var izzust, bet to vietā var parādīties jaunas.
6. Mūsdienās gaidāmo laikapstākļu noteikšanai izmanto meteostacijas, meteoradarus un meteosatelītus.
7. Ņemot vērā septiņu gadu datus, var apgalvot, ka pēdējo divu gadu vasarās temperatūra palika neraksturīgi augsta (vairāk nekā par 2oC).
8. Lielākā daļa aptaujāto (68%) seko un uzticas laika prognozēm un pamana (62%) laikapstākļos notiekošās izmaiņas.
9. Vairums aptaujāto (55%) uzskata, ka cilvēka darbība ietekmē klimata izmaiņas, bet 52% aptaujāto domā, ka Latvija pakļauta globālās sasilšanas procesam.
10. Klimata pārmaiņas notiek lēni, tāpēc arī tām pretošanās procesam jānotiek ilgstošu laika periodu.
…
Šis zinātniski pētnieciskais darbs ir par laikapstākļu novērošanas metodēm, procesu un par notiekošajām laikapstākļu svārstībām, kā arī par klimata izmaiņām un to cēloņiem. Darba mērķis bija apskatīt tādus jēdzienus kā „laikapstākļi”, „klimats” un „pārmaiņas”, kā arī uzzināt vairāk par globālās sasilšanas sekām, kuras atspoguļojas laikapstākļu izmaiņās. Ik dienu veicot laikapstākļu novērojumus no 2011. gada 1. jūnija līdz 2011. gada 31. augustam, tika secināts, ka salīdzinājumā ar 2010. gada vasaru 2011. gada vasara bija nedaudz vēsāka, bet, salīdzinot ar agrākiem datiem (laika posmā no 2005. līdz 2009. g.), šīs vasaras bija siltākas. Anketēšanā vairums respondentu (62%) pamanīja klimata izmaiņas, kuras izpaužas kā sasilšana. Par spīti tam, daudzi cilvēki noliedz globālās sasilšanas draudus. Iemesli tam varētu būt dažādi: respondentu nekompetence, pretrunīgi masu mediju ziņojumi vai pārāk īss novērojumu periods, lai pamanītu klimata pārmaiņu procesa gaitu. Darba apjoms: 27 lpp.. un 7 lpp.. pielikumā, informācijai izmantoti 28 dažādi avoti.
- Laikapstākļu novērojumu izmaiņas Rīgā 2005.-2011.gadā
- Rīgas transports
- Ūdens piesārņojums Rīgā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rīgas transports
Research Papers for secondary school17
-
Ūdens piesārņojums Rīgā
Research Papers for secondary school10
-
Klaiņojošie dzīvnieki Rīgā
Research Papers for secondary school26
Evaluated! -
Ūdens piesārņojums Rīgā
Research Papers for secondary school14
-
Zviedrija
Research Papers for secondary school28