Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:791150
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Faktori, kuri var ietekmēt tranzīta pārtraukšanu latvijas teritorijā    4
2.1.  Rezultāti par 1998. gada saspīlējumu Latvijas – Krievijas attiecības un to ietekmē uz tranzītu    5
2.2.  Tranzītbizness pilnībā atkarīgs no Krievijas    6
3.  Starptautiskais tranzīts    9
3.1.  Tiešais starptautiskais tranzīts. Netiešais starptautiskais tranzīts    9
4.  Dzelzceļa transporta tranzīts    10
5.  Naftas tranzīts    13
5.1.  Latvijas naftas tranzīta ceļš    14
5.2.  Cauruļvadi    14
6.  SIA “LatRosTrans” Latvijas – Krievijas kopuzņēmums    16
6.1.  Ka sir LatRosTrans    16
7.  Ostas un termināli    22
7.1.  Termināli    23
7.2.  Šķidro karvu termināli    23
7.3.  Brīvosta faktos un skaitļos    24
7.3.  Brīvostas apraksts    24
7.4.  Ventspils nafta    25
7.5.  Latvijas naftas tranzīts    26
7.6.  Rietumu cauruļvadu sistēma    26
7.7.  Modernizācija    27
8.  Nobeigums    28
  Izmantotās literatūras saraksts    30
Extract

Visiem ir zināms, ka Latvija ir tranzīta valsts un ir bijusi tranzīta valsts no seniem laikiem. Kā zināms Latvijai ir izdevīgs ģeogrāfiskais stāvoklis starp Austrumiem un Rietumiem un viena no visperspektīvākām infrastruktūrām tranzītu kravu pārkraušanai – trīs ostas un labi attīstītu daļu no transporta infrastruktūras – dzelzceļu.
Liekas it kā Latvijai nebūtu nekādu šķēršļu attīstīties, ka valstij, kas pārkrauj un apkalpo tranzīta kravu plūsmu, kura iet no Krievijas uz Rietumiem un otrādi. Un tiešām kā liecina statistika par šiem neatkarības gadiem šī tendence pamatā īstenojas dzīvē. Vairāk nekā 50% no valsts nacionālā iekšprodukta ir attiecināma uz transporta un pakalpojumu nozares. Šajā nozarē apmēram 80% nodrošina kravu pārvešana, no kurām 90% ir kravas, kuras iet tranzītā no Krievijas.
Galvenās tranzītkravas, kuras iet caur Latviju ir nafta un tās produkti, tā ir ģenerālkrava. Tāpēc var apgalvot, ka nafta ir tās tranzīta kravas veids, kurā visvairāk ir ieinteresēts tranzīta bizness. Šinī jautājumā Latvija orientējas uz sava Austrumu kaimiņu – Krieviju, kuras politiskais un ekonomiskais stāvoklis tieši ietekmē naftas pārkraušanu Latvijā.
Mūsdienās kravu tranzītu caur Latvijas teritoriju nodrošina augsti attīstīta un sazarota transporta infrastruktūra, kurā ietilpst dzelzceļa, jūras, cauruļu un automobiļu transports, kā arī Latvijas ievērojamākie tranzīta nodrošinājuma objekti : Ventspils, Rīgas un Liepājas ostas. Pie tam jāatzīmē, ka Ventspils un Liepāja ir jūras ostas, kuras ziemā nesasalst, bet Rīgas osta sasalst vidēji vienu reizi četros gados. Ventspils pilsēta ir lielākā naftas eksporta osta un ir savienota ar Krieviju ar diviem cauruļvadiem : viens priekš jēlās naftas transportēšanas, otrais naftas produktiem. Ostas apkalpojas ar plašu dzelzceļa tīklu, kurš savienots ar Krievijas dzelzceļu un citām valstīm.
Tranzīts nozīmē kravas pārvadājumus no nosūtīšanas vietas līdz saņemšanas vietai bez pārkraušanas starppunktos.
FAKTORI, KURI VAR IETEKMĒT TRANZĪTA PĀRTRAUKŠANU LATVIJAS TERITORIJĀ

Jebkura valsts, kurai ir tranzītvalsts statuss, objektīvo iemeslu dēļ neatkarīgi no tās vēlmēm vienmēr ir pakļauta citu valstu ārējo apstākļu ietekmei, kuras tieši nodarbojas ar kravu tranzītu. Šie apstākļi var būt kā ekonomiski, tā arī politiski. Jebkuri konflikti, revolūcija, varas maiņa, kari, dabas kataklizmas negatīvi spaidos tranzīta biznesu.
Politiskā situācija tīrā veidā spēlē vissvarīgāko lomu. Ja par piemēru mēs ņemsim Latviju, tad pārliecināsimies, ka Krievijas politika radikāli iespaido tranzītpārvadājumus caur Latviju, to līmeni un stāvokli. Ja politiskais stāvoklis starp abām valstīm ir mierīgs, ja Krievijai nav nopietnas pretenzijas attiecībā pret Latviju, tad naftas tranzīts tik veikts bez problēmām. Abas puses normāli strādā un sarunājas tā, lai abiem būtu izdevīgi.
Latvijai ir jāņem vēra šis fakts veidojot savu politiku, jo tranzīta pārvadājumi dod lielus ienākumus Latvijas budžetā. Valdībai ir jāveic elastīga politika ar Krieviju, lai nepareizi lēmumi neietekmētu valsts budžetu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register