Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:691252
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.10.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Extract

Ievads
Referāta temats ir Nepilnīgā konkurence Latvijas tautsaimniecībā. Konkurence ir ļoti aktuāla mūsdienās, kad tirgū ir tika daudz uzņēmumu, kas cenšas iekarot savu vietu un uzlabot efektivitāti.
Konkurence, cīņa, sacensība, tas raksturo mūsdienu sabiedrību, kas cenšas iegūt no piedāvātā un iespējamā sev visu to labāko. Jau sen dienās mūsu senči karoja par auglīgajām teritorijām, lai veiksmīgi varētu sevi uzturēt un iegūt cieņu, varu konkurentu acīs. Mūsdienās nekas nav mainījies cilvēki konkurē par iespēju iegūt labāku darbu, labāku mājokli. Savukārt uzņēmēji konkurē par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu, efektīvi saimniekot. Uzvara konkurencē ir tirgus subjektu izdzīvošanas nosacījums. Konkurence ir brīva no administratīvajiem žņaugiem, priekšstatiem. Taču tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu, obligāto valsts apstiprinātu spēles noteikumu un pirmkārtām konkurences likumu.
Latvijā konkurences likuma mērķis ir nodrošināt iespēju katram tirgus dalībniekam, kas vēlas veikt ekonomisko (saimniecisko) darbību brīvas un godīgas konkurences apstākļos. Ekonomikā iedala vairākus konkurences veidus pilnīgā un nepilnīgā konkurence, kas sevī iekļauj monopolu, oligopolu un monopolistisko konkurenci. Katram no šiem veidiem ir atšķirīgas iezīmes, līdz ar to atšķirīgi paņēmieni kā pastāvēt tirgū.
Mūsdienās konkurence bieži vien ir negodīga, jo ir ļoti piesātināts tirgus un katrs pārdevējs cenšas iekarot pircēju ar savu produkciju. Bieži ir dzirdēti dažādi gadījumi, kad firmas negodīgi bez iemesla paaugstina cenas, tāpēc Latvijā darbojas konkurences padome, kas cenšas novērst šīs problēmas. Šie negodīgās cīņas paņēmieni ir diezgan plaši izplatīti Latvijā, tas ir novērojams oligopola un monopola apstākļos, kā arī monopolistiskajā konkurencē.
Oligopols ir viens no nepilnīgās konkurences veidiem, kuru nevar vērtē viennozīmīgi, tāpēc meklēšu literatūru, kas man sniegs informāciju par oligopola aizsākumiem, raksturos oligopola pastāvēšanas nosacījumus un sniegs informāciju par tā pozitīvajām un negatīvajām iezīmēm. Nepētīšu visas nepilnīgās konkurences formas, bet tikai oligopolu, jo tā man šķiet aktuālākā. Naftas pārstrāde ietilpst oligopolā. Latvijā tā jau ir ļoti augsta inflācija, bet naftas cenu kāpums tikai, tāpēc vēlos izzināt, kāds ir Latvijas degvielas tirgus, vēlos apskatīt pieejamo informāciju un analizēt to!

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register