Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:723612
 
Evaluation:
Published: 16.09.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
I.  Ārējās tirdzniecības ekonomiskais pamatojums un raksturojums    3
II.  Ārējās tirdzniecības politika un mērķi    4
III.  Latvijas ārējās tirdzniecības raksturojums    5
IV.  Preču tirgus raksturojums    6
4.1.  Preču tirgus pieprasījums un piedāvājums    6
4.2.  Kopējā pieprasījuma un kopējā piedāvājuma savstarpējā saistība    7
4.3.  Ražotāju un ārējās tirdzniecības cenas    9
4.4.  Maksājumu bilance un ārējā tirdzniecība    10
4.5.  Ārējās tirdzniecības apgrozījums pa preču grupām un valstīm    13
  Secinājumi un priekšlikumi    14
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    17
Extract

Mūsdienās starptautiskā tirdzniecība ir kļuvusi par gandrīz visu pasaules valstu ikdienas rūpi. Latvijas tautsaimniecības attīstības mērķis ir tautas labklājības paaugstināšana. Lai to sasniegtu, ir jāražo produkcija, jāsniedz pakalpojumi, un jāatrod kāds, kas saražoto produkciju un pakalpojumus nopērk. Un par tiem samaksā ne mazāk, bet vairāk, nekā iztērēts to ražošanai. Šajā aspektā nav īpaši svarīgi, ko ražot un kādus pakalpojumus piedāvāt, tas ir, kāda ir tautsaimniecības nozaru struktūra procentos. Galvenais, lai to kādam vajadzētu. Lai tā būtu, precei un pakalpojumiem jābūt derīgiem, lētiem un kvalitatīviem.
Maza valsts nevar visu savām vajadzībām saražot pati, tāpēc tai jāatver tirgus citu valstu ražotājiem. Tas rada konkurenci iekšējā tirgū, spiež pazemināt cenu un uzlabot kvalitāti. Savukārt sev piemērotus produkcijas un pakalpojumu veidus Latvija var saražot vairāk, nekā pieprasa vietējais tirgus, tāpēc jāmeklē lēti tirgi.
Ņemot vērā Latvijas ierobežoto iekšējo tirgu, Latvijai ir vitāli svarīgi realizēt liberālu ārējās tirdzniecības politiku, kas dod iespēju konkurētspējīgām nozarēm efektīvi izmantot to priekšrocības starptautiskajā tirgū.
Izvēloties šo darba tematu, tā mērķis ir izpētīt galvenos aspektus, kas raksturo ārējās tirdzniecības lomu ekonomikas procesos, kā piemēram, eksporta un importa ekonomiskos principus, analizēt Latvijas ārējās tirdzniecības statistiskos rādītājus, kā arī izvērtēt perspektīvu tirgu ar Āzijas valstīm.

I. Starptautiskā tirdzniecība, kuras pamats ir starptautiskā darba dalīšana un specializācija, būtiski iespaido pasaules ekonomisko attīstību. Panākumi vai neveiksmes šinī jomā regulē valstu ekonomisko attīstību, kas bieži vien ir likteņnoteicējs valstu ekonomikas augšupejā vai lejupslīdē.
Ar starptautisko tirdzniecību ir saistīti divi jēdzieni – eksports un imports, kuru būtība ir jāizprot. Ar eksportu saprot iekšzemē saražoto preču un pakalpojumu pārdošanu patērētājiem ārvalstīs. Eksportu ietekmē trīs svarīgi faktori:
1.Reālais iekšzemes kopprodukts ārvalstīs.
2.Latvijas uzņēmumos ražoto preču un pakalpojumu cenas salīdzinājumā ar tādu pašu izstrādājumu cenām ārvalstīs.
3.Valūtas kurss.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register