Izglītība ir svarīgākais sabiedrības pastāvēšanas un attīstības priekšnoteikums. Tikai izglītots cilvēks var cerēt uz sekmīgu iekļaušanos mūsdienu augsto kultūru un tehnoloģiju sabiedrības apritē un izturēt konkurenci darba tirgū. Izglītībai ir jābūt valsts galvenajai prioritātei. Katra valsts veido savu izglītības sistēmu, kurai ir ļoti liela ietekme tās cilvēku dzīvē un visiem valsts iedzīvotājiem ir tiesības uz izglītību.
Darba autores uzskata, ka tēma par Latvijas izglītības sistēmas pozitīvajām un negatīvajām pusēm ir ļoti aktuāla, jo patstāvīgi tiek veiktas aizvien jaunas reformas un izglītības sistēma tiek uzlabota, daudzas no reformām sabiedrībā ir izraisījušas neskaitāmas diskusijas, kā piemēram bilingvālās apmācības ieviešana. Tas viss liecina par izglītības lielo nozīmi mūsu dzīvē un par sabiedrības ieinteresētību tās attīstībā. Bet neskatoties uz daudzajām reformām, Latvijas izglītības sistēmā tomēr ir arī negatīvie aspekti. Pēc darba autoru domām, šīs tēmas aktualitāte nākotnē diez vai samazināsies, jo izglītība skar gandrīz visas cilvēka dzīves jomas un izglītības saturs aizvien vairāk tiek piemērots sabiedrības vajadzībām
Darba autores šo tēmu izvēlējās tāpēc, ka vēlējās uzzināt vairāk par Latvijas izglītības sistēmu, izprast tās pozitīvās un negatīvās puses. Tāpat darba autores šī tēma ieinteresēja arī tādēļ, ka darba autoru dzīvē izglītībai šobrīd ir ļoti liela nozīme. Darba autores tāpat uzskata, ka izglītībai ir ļoti liela nozīme tāpēc, ka tā palīdz cilvēkam pilnveidot sevi un mērķtiecīgi attīstīt savas spējas.
Darba autoru referāta mērķis: Radīt priekšstatu par Latvijas izglītības sistēmu un atspoguļot tās pozitīvās un negatīvās puses.
Lai īstenotu referāta mērķi, darba autorēm bija jāveic šādi uzdevumi:
1.Raksturot Latvijas izglītības sistēmu.
2.Noskaidrot Latvijas izglītības sistēmas pozitīvās puses.
3.Noskaidrot Latvijas izglītības sistēmas negatīvās puses.
Uzdevumu veikšanai darba autores izmantoja šādas metodes:
1.Sameklēt informāciju par Latvijas izglītības sistēmu.
2.Veikt aptauju vidusskolas, pamatskolas skolnieku vidū, kā arī starp studentiem.
Referāta tapšanā pārsvarā tika izmantota informācija no interneta, jo tur varēja atrast jaunāko informāciju par izglītības sistēmu Latvijā, taču dažas grāmatas tomēr tika izmantotas darba tapšanā.
Šajā referātā darba autores vēlējās radīt izpratni par Latvijas izglītības sistēmu un ar analīzes palīdzību noskaidrot tās pozitīvās un negatīvās puses. …