Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:416328
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Izglītības nozares raksturojums un nozīme    5
2.  Izglītības sistēma Latvijā    6
2.1.  Pirmskolas izglītība (ISCED līmenis 0)    6
2.2.  Pamatizglītība (ISCED līmenis 1 un 2)    6
2.3.  Vidējā izglītība (ISCED līmenis 3)    6
2.4.  Pēcvidējā izglītība (ISCED 4.līmenis)    8
2.5.  Augstākā izglītība (ISCED 5 līmenis)    8
2.6.  Pēcdiploma studijas (ISCED 6.līmenis)    9
3.  Izglītības iegūšanas izmaksas    10
4.  Augstākās izglītības ekonomiskā efektivitāte Latvijā    15
4.1.  Hipotētisks gadījums augstākās izglītības ekonomiskās efektivitātes noteikšanai    16
  Bibliogrāfijas saraksts    17
  Pielikums    18
Extract

Pasaules tautsaimniecība ir mūsdienu sabiedrības dzīves neatņemama sastāvdaļa. Tā aptver gan ražošanu un tirgu, gan zinātnes, finanšu, tiesībsargāšanas un politikas sfēru.
Visa saimnieciskā darbība tiek klasificēta tautsaimniecības nozarēs. Pavisam ir 15 nozares, kuras sadalītas 2 grupās- 5 ražošanas nozares un 9 pakalpojumu nozares.
Izglītība ietilpst tautsaimniecības pakalpojumu nozaru grupā. Latvijā pakalpojumu nozares darbības rezultāts veido vairāk nekā 60 % no IKP, attīstītajās valstīs šis īpatsvars ir vēl lielāks. Lai visas tautsaimniecības sfēras spētu pilnvērtīgi funkcionēt, attīstīties un tās tiktu apgādātas ar zinošiem un kompetentiem darbiniekiem, kas, savukārt, veicinātu Latvijas ekonomisko izaugsmi un straujāku attīstību, visa pamatā ir izglītība. Tāpēc šai tautsaimniecības nozarei būtu jāpievērš vislielākā uzmanība. Lai varētu meklēt risinājumus problēmām citās tautsaimniecības nozarēs, pirmkārt, ir jāsakārto izglītības sistēma, lai pēc mācību iestāžu beigšanas sabiedrība iegūtu aktīvi domājošus cilvēkus, kuri prastu analizēt un saskatīt kopsakarības.
„Valstī netiek nodrošināta kvalitatīva izglītības politikas realizācija, nav izstrādāta vienota vispārējās izglītības realizācijas un uzraudzības sistēma, laikus netiek konstatētas radušās problēmas un netiek veikts plānveidīgs darbs, lai sasniegtu noteiktos mērķus,” tā š.g. 10. decembrī preses konferencē teica Valsts kontroliere I. Sudraba, atsaucoties uz Valsts kontroles izglītības revīzijas rezultātā izdarītajiem secinājumiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1127902
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register