Starptautiskās ekonomiskās attīstības un globalizācijas procesos ir definējami divi galvenie stūrakmeņi – tas ir, informācija un apvienošanās. Abu šo procesu attīstība ir ārkārtīgi strauja un mainīga. Tiek būtiski paplašinātas vai pat likvidētas gan ģeogrāfiskās, gan ekonomiskās tā arī virtuālās robežas starp kontinentiem, valstīm un atšķirīgām kultūrām. Tradicionālā ekonomika un vispasaules vadības ekonomika ir pārveidojusies. Decentralizācija un starptautisko attiecību attīstība starp valstīm un dažādām vienas kompānijas daļām, tik pat labi kā starp dažādiem uzņēmumiem ir šo pārmaiņu rezultāts. Lēni parādās tīmekļa sabiedrība. Kompānijas kļūst brīvas un var izvietoties jebkurā vietā, kur ir pieeja resursiem un infrastruktūrai, kas ietver informācijas, naudas, cilvēku un darbaspēka plūsmu. Notiek globāla cīņa par investīcijām un cilvēkiem, kas ir radoši, izglītoti un spējīgi dinamiski reaģēt uz mainīgo apkārtējo vidi. Cilvēku plūsma attīsta uzņēmējdarbību. Tā rezultātā, veiksmīgāki ir tie pasaules reģioni, kuriem ir labi attīstīta transporta infrastruktūra. Lidostas šobrīd ir viens no instrumentiem, kas tiek izmantots globālajā tirgū, lai piesaistītu investīcijas un palielinātu visa veida resursu plūsmu reģionos, līdz ar to veicinot arī valsts ekonomisko un sociālo izaugsmi. Latvijā gaisa satiksmes apkalpošanai ir sertificēta valsts galvaspilsētas lidosta „Rīga” un divas reģionālās lidostas - Liepājā un Ventspilī, kas pieder attiecīgo pilsētu pašvaldībām. Sertifikācijas procesā ir Tukuma lidlauks, kas pieder privātpersonām, bet no tā tuvākā laikā netiek plānots uzsākt regulāros lidojumus. Ir uzsākti Daugavpils lidostas atjaunošanas darbi. Lidosta „Rīga” Ilgus gadus vienīgā regulārās aviosatiksmes lidosta Latvijā ir bijusi Rīgas starptautiskā lidosta, kura ir izjutusi vērienīgu gaisa kustības palielinājumu sākot ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā. Divu gadu laikā, gaisa kustība ir trīskāršojusies (skat. Tab. Nr.1). 2006. gadā pasažieru skaits, kas ir izmantojuši Rīgas starptautisko lidostu, ir sasniedzis 2.495.000 cilvēkus. Pēdējos gados realizētās politikas rezultātā Latvijas gaisa pārvadājumu tirgus ir kļuvis daudz pievilcīgāks un tajā ir ienākušas daudzas jaunas ārvalstu aviokompānijas, kas paplašina patērētāju izvēles iespējas un veicina godīgas konkurences attīstību. Latvijas gaisa pārvadājumu tirgū ienākot tā saucamajiem „lētajiem gaisa pārvadātājiem” gan lielākais Latvijas gaisa pārvadātājs A/S ”Airbaltic Corporation” (turpmāk –Airbaltic), gan ārvalstu aviokompānijas ir pārskatījušas savu cenu politiku. Attiecīgi, aviobiļešu cenas ir būtiski samazinājušās un gaisa
pārvadājumi ir kļuvuši pieejami plašākam iedzīvotāju lokam. Ir radīti priekšnoteikumi citu nozaru attīstībai gan lidostā, tā arī saistītajās un netiešās ietekmes nozarēs.
…