Latvijas un Vācijas transporta sistēmu salīdzinājums
Salīdzinot abas valstis, var secināt, ka katra no tām ir atšķirīga it visās jomās. Latvijas plusi ir lielais "Via Baltica" koridors, kas nodrošina aktīvu transporta plūsmu starp Rietumiem un Austrumiem. Šobrīd caur Latviju pa šo ceļu tiek vesti vairāk kā 40 miljoni tonnu kravu. Aptuveni 70% no Latvijas eksporta un importa ir saistīti ar Eiropas Savienības valstīm. Taču iekšzemes transporta sistēma ir diezgan novecojusi un atstāta novārtā. Atšķirībā no Vācijas, kur izveidotas plašas sabiedriskā transporta iespējas. Elektriskie dzelzceļi, dažāda veida metro gan pilsētu, gan starppilsētu teritorijās, arī savienojumi ar kaimiņvalstu lielākajām pilsētām.
Lai gan Latvijā ir vairāk mazāku un lielāku ostu, taču ar Vācijas galveno ostu Hamburgā neviena no tām nespēj konkurēt. Arī upju ceļi Latvijā nav tik ļoti bieži izmantojami kā citur un šajā jomā mūsu valsts nepārprotami atpaliek.
Salīdzinot gaisa satiksmi, nevarētu teikt, ka Latvijā tā būtu neattīstīta un pamesta. Tieši otrādi, ņemot vērā mūsu valsts mazo iedzīvotāju skaitu tā apkalpo par 83% vairāk cilvēku kā Tallinas un 84% kā Viļņas lidosta kaimiņvalstīs, kas ir neapšaubāms rādītājs. Protams starptautisko Frankfurtes lidostu šobrīd nav iespējams pārspēt, kura ierindojas pat pasaules top lidostu sarakstā.
Vācija vispārīgi – gan politiskajā, gan ekonomiskajā jomā, ir attīstījusies daudz plašāk un straujāk visu gadu garumā, tāpēc arī transporta sistēmas attīstība ir neapšaubāmi augusi daudz vairāk kā Latvijā. Taču arī Latvija nemaz nav tik mazattīstīta un atpalikusi, ņemot vērā ekonomisko, politisko situāciju šobrīd un iepriekš.
…