Biznesu dažādās literatūrās un teorētiskajos materiālos sauc ļoti dažādi – ne vien par biznesu, bet arī par komercdarbību, uzņēmējdarbību, pat par peļņas darījumiem. Pārsvarā cilvēki vārdu bizness arī saista ar peļņas ieguves veidu, kas vairākumā gadījumu tā arī ir. Uzsākot uzņēmējdarbību jeb savu privāto biznesu, cilvēku galvenais mērķis ir īsākā vai ilgākā laika posmā gūt peļņu, un, galvenokārt, noteicošā loma šim ilgumam ir izvēlētā darbības sfēra.
Viesnīcu bizness noteikti nav viegls biznesa veids un tāpēc, pirms atvērt savu viesnīcu, ir jāņem vērā ļoti daudz un dažādi faktori. Ir jāizvērtē gan ieguldāmo līdzekļu lielums, gan to ieguves iespējas, pēc tam jāizpēta situācija noteiktajā reģionā, pilsētā vai vietā, kur naktsmītne atradīsies, konkurence, kādus pakalpojumus piedāvāt, kādas klases naktsmītni konkrētajā vietā atvērt, ņemot vērā iepriekš minētos faktorus un ne tikai u.t.t. Un tikai tad, izvērtējot visus plusus un mīnusus, ir jānonāk pie gala slēdziena, vai šis biznesa veids, kurš prasa ne mazums ieguldījumu, spēs sniegt pretī vismaz tikpat daudz, ja ne vairāk.
Pēc autores domām viesnīcu biznesu Latvijā ļoti labi raksturo Santas Graikstes (Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) izpilddirektore) teiktais: „Viesnīcu bizness pēdējo piecu gadu laikā ir piedzīvojis strauju attīstību. Durvis ir vērušas daudzas tūristu mītnes – gan augstas klases hoteļi ar starptautisku atpazīstamību, gan viesu mājas, hosteļi u.c. Šobrīd atšķirībā no situācijas pirms pieciem gadiem savām vēlmēm un iespējām piemērotu mītni var atrast jebkurš. Pozitīvi, ka, pirmkārt, ir attīstījušies visi segmenti, nevis tikai augsta līmeņa vai budžeta klases mītnes. Otrkārt, klienti var izvēlēties dažādu stilu viesnīcas un tās nav vienveidīgas. Treškārt, kvalitatīvas tūristu mītnes ir izveidojušās ne tikai Rīgā, bet arī reģionos.” [14]
Autore šo tēmu izvēlējās, jo, viņasprāt, viesnīcu biznesa vide ir ne vien ļoti dinamiska, bet arī ļoti komplicēta un pirms viesnīcu biznesa uzsākšanas, kā jebkura cita biznesa uzsākšanas, ir nepieciešams izvērtēt biznesa vidi –veicinošos un kavējošos faktorus.
Lai sasniegu izvirzīto mērķi, turpmāk autore izvirzīja sekojošus uzdevumus: iepazīsies ar teorētisko materiālu par biznesa vidi, tās raksturojošajiem elementiem; iepazīsies ar teorētisko bāzi par viesnīcu biznesu, tā veidiem un iedalījumu; izpētīs pieejamos statistikas datus par viesnīcām, dažādus viesnīcu sektorā strādājošo pieejamos viedokļus par viesnīcu biznesa vidi Latvijā; no iegūtās informācijas autore izteiks savus secinājumus par aprakstīto tematu un izvirzīs priekšlikumus. …