Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:666895
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Zīme un simbols    5
2.  Latvju raksts    8
3.  Zīme – latvju raksta pamatelements    9
4.  Statikas un dinamikas principi rakstā    11
5.  Krāsu nozīme rakstos    15
6.  Zīmols    16
7.  Zīmola radīšana    18
8.  Pilotpētījuma apraksts, apkopojuma rezultāts    20
8.1.  Atpazīstamākās latvju grafiskās zīmes    21
8.2.  Atpazīstamākie latvju zīmoli    23
9.  Pētījuma analīze    26
10.  Secinājumi un rezultāti    28
  Izmantotais materiāls    29
  Pielikums    30
Extract

Evolūcijas gaitā cilvēki savstarpējai komunikācijai ir izveidojuši un attīstījuši dažādu zīmju sistēmu, kas palīdz mūsu iekšējās domas un pasaules uztveri paust citiem, kā arī apmainīties ar iegūto pieredzi un zināšanām. Mēs izmantojam dažāda veida zīmes kā paust savu viedokli – tā ir ķermeņa valoda, žesti, mīmika, tad dažādas skaņas un visbeidzot cilvēks ir radījis vārdus, valodu un rakstu zīmes.
Jau senie cilvēki uz alām veica zīmējumus, kas nesa noteiktu vēstījumu pašiem un bara biedriem. Tādā veidā zīmējums, žests, uzvedība, vārds kļūst par starpnieku komunikācijā. Tā kā to iemācās atpazīt pēc iespējas vairāk cilvēku un vienojas par viena noteikta veidojuma nozīmi, rodas zīme, simbols, kas ir uztverams vairs ne tikai vienam noteiktam indivīdam, vēstījuma paudējam, bet kļūst par visiem zināmu savstarpējās komunikācijas sistēmu. Tādejādi simbolu un zīmju attīstības gaitā, tie sevī nes vēsturisko un kultūras mantojumu līdz pat mūsdienām.
Bet jāatzīst, ka pieaugot dzīves tempam, arvien mazāk cilvēku prot tulkot vēsturisko mantojumu. Iespējams nesaskata tajā racionālu vajadzību, jo par 21.gadsimta informācijas kultu ir kļuvuši pavisam citi simboli, respektīvi, tirdzniecības zīmes jeb zīmoli.
Kādreiz cilvēki svētdienas pavadīja ejot uz baznīcas misēm un dievkalpojumiem, tagad, par kulta objektu ir kļuvuši tirdzniecības centri. Tajos var iegūt visu - iepirkties, paēst, izklaidēties un daudz ko citu. 21.gadsimta informācijas sabiedrībai patīk nevis domāt un radīt, bet patērēt. Līdz ar to patērētāju sabiedrība atpazīst tirdzniecības marku simbolus jeb zīmolus, nevis senās rakstu zīmes un citu kultūras vēstījumu simboliku.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1141711
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register