Lēmuma pieņemšana ir problēmas atklāšanas, alternatīvu novērtēšanas, optimālās alternatīvas izvēles un problēmas risināšanas process.
Organizācijas vadītājs pieņem konkrētus lēmumus visos līmeņos.Šo lēmumu pareizība vai aplamība var liktenīgi ietekmēt organizācijas darbību, tās dzīvotspēju neatkarīgi no tā, kuru jomu skar pieņemtais lēmums.Tāpēc ļoti svarīgi, lai ikviens vadītājs nemitīgi pilnveidotu savas spējas pieņemt lēmumus.Šo lēmumu nozīmīgums, kvalitāte un gaidāmās sekas ir galvenie kritēriji profesionālo spēju izvērtēšanā.Pieņemot lēmumus, vadītājs vienmēr uzņemās noteiktu risku.Kāda ir riska pakāpe, kura ir jāuzņemas?Kā var to mazināt?Vai vispār var izvairīties no riska?Kādas ir alternatīvu risinājumu iespējas? Tie ir jautājumi, no kuriem neviens nevar izvairīties lēmuma pieņemšanas procesā.
Efektīvas vadīšanas pamatā ir optimāls resursu izlietojums.Jebkurš vadītājs ir atbildīgs par organizācijas īpašumu, un tas, ka viņš izmanto resursus,ir viņa galvenais uzdevums un pamats viņa darbības vērtējumam. Tā kā resursi ir ierobežoti, nevar izmantot pilnīgi visas iespējas, no kurām uzņēmums varētu gūt labumu. Pirms resursi tiek izmantoti, ir jāizvēlas labākā iespēja, kā to darīt.Tikai tad, kad pieņemts lēmums, var sākt plānot, veidot darbības galvenos virzienus.
Būti nepareizi jaukt lēmumu pieņemšanu un lēmuma pieņemšanas procesu, kas aptver daudzus posmus: problēmu risināšana, informācijas vākšana, apkopošana utt.Lēmuma pieņemšana ir visa procesa galvenais un izšķirošais posms.Lēmuma pieņemšana praktiski nozīmē dot atbildi uz vairākiem jautājumiem.
…