Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:945076
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.10.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Extract

Ar apzīmējumu “Es” tiek saprasts gan fiziskais ķermenis, gan sociālā identitāte, gan personība, gan arī indivīda zināšanas par sevi. Turklāt pastāv dažādi iespējamie Es – īstais, ideālais, atspoguļotais u.c. Un lai arī cilvēka uzvedība var izpausties dažādi, ikviena Es ietver sevī vienotību un pastāvību. Emocijas, intereses, vajadzības var mainīties, taču tās pieder vienam un tam pašam Es. Personiskais Es ir katra paša priekšstats par sevi, publiskais Es norāda uz apkārtējo uztveri un attieksmi pret indivīdu, turklāt kolektīvais Es attiecas uz indivīda piederību kādai grupai. Eriks Eriksons (1950) psiholoģijā ir ieviesis jēdzienu “identitāte”, kas tiek lietots Es apzīmēšanai visdažādākajās nozīmēs – personiskā un sociālā identitāte, etniskā un nacionālā identitāte, dzimumidentitāte, reliģiskā identitāte u.t.t. Eriksons uzskata, ka identitāte ir “.. sava Es relatīvās stabilitātes un nepārtrauktības apziņa, neraugoties uz indivīda daudzveidīgajām un mainīgajām sociālajām lomām. Identitāte veidojas, apzinoties savas individuālās fiziskās, psiholoģiskās, morālās īpatnības un savu piederību noteiktām sociālām grupām – ģimenei, vienaudžu grupai, skolas klasei u.t.t.”1.
Savukārt, angļu psihologs Henrijs Tedžfels atsevišķi izceļ personisko identitāti un grupas (sociālo) identitāti, norādot, ka pirmā ir indivīda pašuztvere, balstoties uz savām fiziskajām, intelektuālajām un morālajām īpašībām, bet otrā – indivīda pašraksturojums, pamatojoties uz savu piederību noteiktām sociālajām grupām – profesionālajai, reliģiskajai, etniskajai u.c. Par nozīmīgāko Tedžfels uzskatīja tieši pēdējo, izstrādājot sociālās identitātes teoriju, saskaņā ar kuru sociālo identitāti veido zināšanas par savu piederību konkrētai grupai un šīs piederības emocionālais nozīmīgums. Būtiski, ka šai grupai nav obligāti jābūt reālai, tā var būt arī iedomāta.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1168732
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register