Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:993960
 
Evaluation:
Published: 15.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Mazumtirdzniecības uzņēmums kā izziņas objekts   
1.1.  Mazumtirdzniecības vieta saimnieciskajā sistēmā   
1.2.  Ideja par lielveikalu veidošanu   
1.3.  Mazumtirdzniecības uzņēmumu veidi   
1.4.  Lielveikalu tīklu veidošanās Latvijā   
1.4.1.  Lielveikalu mērķi   
1.5.  Lielveikalu organizācijas struktūra   
1.6.  Iedzīvotāju pirktspējas līmenis   
2.  Lielveikalu funkcionālās politikas noteikšana   
2.1.  Cenu politika   
2.2.  Sortimenta politika   
2.3.  Servisa politika   
2.4.  Veikala izvietojuma politika   
2.5.  Reklāmas politika   
3.  Lielveikali aptver Latviju   
3.1.  Lielveikalu prasības pašmāju ražotājiem   
3.2.  Franšīze – risinājums vietējiem tirgotājiem   
4.  Secinājumi   
5.  Izmantotās literatūras un avotu saraksts   
Extract

Pārtikas mazumtirdzniecība Latvijā ir diezgan izplatīts uzņēmējdarbības veids. Kopš Latvija atguva savu neatkarību šis biznesa veids ir strauji attīstījies. Sakārtojot likumdošanu un nodokļu sistēmu arī mazajiem kioskiem un piemāju piparbodītēm bija lemts vai nu attīstīties vai likvidēties. Neatlaidīgākie uzņēmēji, saskatot sava biznesa attīstību un izaugsmi, atvēra vairākus veikalus savās pilsētās un kaimiņpilsētās, kā rezultātā sāka veidoties pašmāju lieltirgotāji.
Šādas pašas iespēja saskatīja arī ārzemju investori, un 90.gadu vidū Latvijas iedzīvotāji saskārās ar lielveikalu ienākšanu Latvijas tirgū. Šādam straujam pavērsienam mazumtirdzniecībā nebija gatavi pašmāju tirgotāji. Pircējus arvien vairāk piesaistīja lielveikalu plašums, iespēja nopirkt vienviet visas nepieciešamās preces, saņemt nepieciešamos pakalpojumus un arī atpūsties iepērkoties.
Pašai saskaroties ar lielveikalu ienākšanu mazpilsētā, nolēmu izvēlēties kursa darba tematu par lielveikalu lomu Latvijas tirgū. Tas man dos iespēju iepazīties ar lielveikalu pozitīvajām un negatīvajām tendencēm.


1.Mazumtirdzniecības uzņēmums kā izziņas objekts
1.1.Mazumtirdzniecības vieta saimnieciskajā sistēmā
Tautsaimniecībā, kuras strukturālais pamats ir darba dalīšana, tirdzniecības uzdevums ir aizpildīt telpu starp ražošanu un realizāciju gan telpā, gan kvalitātē un kvantitātē. Tātad tirdzniecības uzņēmums ir daļa no tā, ko mēs saucam par preču sadali jeb piegādi.
Mazumtirdzniecība ir saimnieciska darbība, kuras uzdevums ir realizēt preci tās patērētājam neatkarīgi no tā, kāda institūcija šo darbību veic. Mazumtirdzniecība sašaurina saimniecisko darbību līdz uzņēmumiem, kuri specializējas preču realizēšanā patērētājam. Mazumtirdzniecību kā tirdzniecību kopumā pieskaita pakalpojumu sektoram. Tas ir izskaidrojams, kad preču realizācija tiek papildināta ar to veicinošiem pakalpojumiem, piemēram, servisa pakalpojumiem.
Mazumtirdzniecības struktūru tautsaimniecībā raksturo mazumtirdzniecības uzņēmumu skaits, uzņēmumu iedalījums pēc to skaita un nozarēm, apgrozījuma atsevišķās lieluma grupās, ikgadējā pieauguma un realizācijas apjoma kā uzņēmuma gadījuma izmaiņu raksturlieluma un strādājošo skaita.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register