Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:596694
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Likumdošanas pamats    4
1.1.  Satversme    4
1.2.  Likumdošanas iniciatīva    4
2.  Likumdošanas process    5
2.1.  Saeimas prezidijs    5
2.2.  Saeimas komisijas    5
2.3.  Saeima    6
2.4.  Saeimas plenārsēdes un likuma pieņemšana    7
2.5.  Balsošana    10
2.7.  Tautas nobalsošana    11
  Kopsavilkums    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

KOPSAVILKUMS
Iepazīstot likumdošanas procesu Latvijas Republikā caur Satversmi un Saeimas kārtības rulli, nākas secināt, ka likumdošanas process kopumā ir veiksmīgs un tā lielākais trūkums pastāv tā dalībnieku sastāvā, kas ir Saeimas deputāti, ministri, ministru prezidents un Valsts prezidents..
Šobrīd pietrūkst tā, ka netiek izmantotas visas normatīvo tiesību normās noteiktās tiesības, lai notiktu efektīva konstitucionālā kontrole. Valsts pilsoņi ir pārlieku vienaldzīgi un nepietiekami izglītoti, bet valsts pārvaldē ir pārāk augsts interešu konflikts, kas liedz pieņemt lēmumus par labu sabiedriskām interesēm, tā vietā lobējot personiskās.
Pieņemamie likumi, ko sākumā izstrādā kā likumprojektus un izskata Saeimas komisijās, tiek pietiekami plaši izrunāti un pārdomāti. Vienīgi politiskās gribas trūkumu dēļ tos pieņem redakcijā, kas nav atbilstoša faktiskai situācijai vai sabiedrības interesēm.
Pozitīvs pavērsies ir pilsoņiem piešķirtās tiesības atlaist Saeimu pirms termiņa, kas nozīmē, ka Saeimas deputātiem jau no paša sākuma jāpiedomā pie savas rīcības, pieņemot likumus vai atbalstot jebkādus lēmumus. Tas noteikti stiprina demokrātiskas valsts modeļa ideju.
Runājot par Saeimas deputātu skaita samazināšanu, tad to nevar atbalstīt, jo, iepazīstot sistēmu, liekas, ka šis daudzums ir optimāls, lai pastāvētu līdzsvars.
Lasot abus normatīvos aktus, nākas secināt, ka tie neatbilst mūsdienu latviešu valodas gramatikai un sastādīti neatbilstoši juridisko tekstu rakstības prasībām. Tos nepieciešams pārstrādāt, lai tie atbilstu mūsdienu apstākļiem un prasībām.
Darbā ir izklāstīti būtiskākie likumdošanas dalībnieki un procesi, kas saistīti ar likumdošanu Latvijas Republikā. Tika izstudēta galveno normatīvo aktu bāze, kas saistīta ar likumdošanas procesu. Tā idejiski ir kvalitatīva. Taču neatkarīgi no tā rezultāts, ko sniedz likumdošana, ir atkarīgs no cilvēkiem, kuri veic likumdošanas funkciju un konstitucionālo kontroli. Tikai viņu sirdsapziņa, prāts, atdeve un apzinīgums spēj radīt augstākā labuma rezultātus, vadot valsti caur likuma burtu. Darba mērķis ir sasniegts, padziļināti izprotot likumdošanas procesus un kārtību, kādā veidā tiek pieņemti likumi un citi normatīvie akti, arī starptautiskie līgumi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1315963
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register