Attīstoties ekonomikai un tirdzniecībai pasaulē, arvien pieaug kravu pārvadājumu apjomi un tempi. Ņemot vērā ģeogrāfisko stāvokli, Latvija ir piemērota vieta tranzīta un loģistikas pakalpojumu organizēšanai starp Eiropas Savienības,un Āzijas tirgiem. Tranzīta un loģistikas nozare Latvijas tautsaimniecībā nodrošina aptuveni ceturto daļu pakalpojumu eksporta. Tāpēc viena no nozīmīgām prioritātēm ir Latvijas loģistikas un distribūcijas biznesa attīstīšana. Šajā laikā loģistika kā zinātne par materiālo un saistīto (finanšu, informācijas un citu) plūsmu pārvaldību un optimizāciju iegūst jaunu elpu, jaunas iezīmes, kas piemīt postindustriālās sabiedrības attīstībai. Runa ir par jaunām paradigmām, kas saistītas ar integrētu loģistikas piegādes ķēžu pārvaldību un galveno attiecību prioritāšu veidošanas un partneru mijiedarbības problemātiku, apkalpojot materiālās un saistītās plūsmas un veicināt to paātrinātu pārvietošanos visā materiālā ķēdē gatavās produkcijas ražošanai un realizācijai. Šajos apstākļos par pirmo vietu tiek izvirzītas piegādes ķēžu sistēmiskās vadības problēmas. Pie tam vadības īpatnības atsevišķos piegādes ķēdes posmos vai savrupās loģistikas funkcionālajās jomās arī piedzīvo būtiskas izmaiņas, maina mērķorientierus, prasa uzstādījumus uz sasniegšanu integrētās piegādes ķēdes globālajiem mērķiem, ņemot vērā optimizācijas lai pārvaldītu tās sastāvdaļas. Arī transporta sfēra ir ļoti plaša. …