Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:924763
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.04.2006.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ekskursija – mācību forma    4
2.  Ārzemju mākslas muzeja ekspozīcijas atainotās senās civilizācijas – Ēģipte, Divupe, Grieķija, Roma    5
3.  Ekskursijas apraksts - dzelzs laikmets un viduslaiki Cēsu novadā    8
3.1.  Turaida, Āraišu ezerpils    9
3.2.  Cēsu viduslaiku pils    12
  Izmantotā literatūra    14
  Anotācija    15
Extract

Zinātniski pētnieciskais darbs. Tā nosaukums – “Mācību ekskursija kultūras vēsturē vidusskolai”. Autori: Silvija Pavlovska un Vivita Vīksna (11.b klase)
Kā var lasīt grāmatās, ekskursija ir kolektīva kādas vietas, izstādes, izrādes, muzeja u.tml. apmeklēšana. Tik vien. Vai arī – izbraukums nolūkā apmeklēt kādu vietu, pasākumu – ja tā tīk labāk. Ko nozīmē vārds “mācību” ar sešiem burtiem un trim zilbēm, kas novietotas priekšā visvarenajai “ekskursijai”, galvenās lomas tēlotājai? Īsi un skaidri – tieši to, ka skolēni (un ne tikai) tiek aicināti mācīties. Iepazīties, attīstīt savu domāšanu, atmiņu, uzmanību, savas radošās spējas, veidot un izkopt personības apziņu, gribu, sadzirdēt citu cilvēku viedokli. Kultūras vēsturē – jā, kāpēc gan ne? Ar to mūs mulsināja jau pirmajās kultūras vēstures stundās – esot 250 dažādu kultūras definējumu, interpretāciju un skaidrojumu. Lai pēc tam lasītu vienu – bijis tā un tā. Vidusskolai – jo kultūras vēsturi sāk mācīties tieši tur (jeb tieši šeit), nevis pamatskolā, ne bērnu dārzā.
Mācību ekskursijas dod iespēju iepazīt ne tikai vienam otru, bet arī plašāk izpētīt priekšmetus un parādības, kas šķiet tik tālas klases solā. Atklāt to cēloņus un savstarpējās sakarības, izdarīt objektīvākus secinājumus. Un ja tikai tie trīs (šoferis – gids – skolotājs) autobusa priekšā ļauj, justies lepnam, jo patiesi to esi izdarījis pats.
Secinājumi, komentāri, jautājumi? Lūdzu, ir tādas tiesības. Mums arī tādi ir, daži še lasāmi.
Mācību ekskursija ir mācību organizācijas forma, kas dod iespējas dabiskos apstākļos novērot un izpētīt dažādus priekšmetus, parādības un procesus, un kādas vietas (muzejs, pilsētas, vietas) kolektīva apmeklēšana mācību nolūkā.
Mācību ekskursijas tiek uzskatītas par ļoti vērtīgu mācību metodi, jo tajās skolēni mācās aplūkot parādības to savstarpējā sakarībā un mijiedarbībā, teorētiskās zināšanas tiek nostiprinātas praktiski, bet praktiskās zināšanas paliek atmiņā. Tomēr jāatceras, ka mācību ekskursijas nebūt nav pašmērķis tās uzdevums ir palīdzēt pilnīgāk saprast mācību priekšmetos apgūtās zināšanas, prasmes un iemaņas. Tās tiek plānotas ar mērķi novērot vai izpētīt, praktiski pielietot teorētiskās zināšanas.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register