Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:289760
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Mācību mērķu nozīmīgums    3
3.  Mērķa formulēšana    4
4.  Principu, mērķu un uzdevumu vienotība    4
5.  Mācību procesa struktūra    5
6.  Mācība mērķa klasifikācija    6
7.  Mācību mērķa un to rezultātu novērtēšana    8
8.  Izmantotā literatūra    11
Extract

Sekmīgai mācību procesa norisei ir daudz nozīmīgi faktori, kas ne mazāk vai vairāk būtu jāievēro. Ir mācību metodes, līdzekļi, principi un mācību mērķi ikvienam indivīdam. Mācību mērķis palīdz sekmīgi realizēties mācību procesam, kas, savukārt, sekmē uzdevumu veidošanos un gala mērķa sasniegšanu. Mācību mērķis ir neatsverama sastāvdaļa mērķa realizēšanai. Mācību mērķi var izvirzīt dažādiem laika posmiem un tie neatsverami un ļoti nepieciešami, lai veidotos zināšanas, pašpieredze un prakse.


Mācību mērķa nozīmīgums.


Mērķis ir subjekta darbības vadlīnijas, kas nosaka visu darbības procesu: līdzekļu izvēli, darbības raksturu, rezultātu novērtēšanu. Tas nozīmē, ka bagātināti audzinātāja un audzēkņa darbības mērķi paredz bagātinātu līdzekļu izvēli (jaunus līdzekļus vai to izmantošanu jaunos variantos) [7;116].
Ja tiek sasniegti skolēnam visi skolēnam izvirzītie mērķi, tad absolvējot skolu, skolēna darbība sabiedrībā ir prognozējama tieši tāda, kāds darbības saturs ticis ietverts mācību mērķos. Izglītības sistēmas un mācību mērķu sūtība ir gan veidot sabiedrībai lietderīgus cilvēkus, gan palīdzēt iedzīvoties sabiedrībā un sniegt izpratni par šo kultūru un viņa pienākumiem pret to. Skolēnam izvirzot kādu noteiktu mērķi, skolotājam no savas pozīcijas jāprot prognozēt skolēna iespējamie panākumi un attīstība tajā noteiktajā vidē, kur skolēns atrodas.
Audzēkņi pakāpeniski aptver mācību mērķus, pārņem tos un cenšas realizēt. Tad tie kļūst arī par mācīšanās mērķiem. Mācību un mācīšanās mērķi kļūst par izglītības mērķiem tikai tad, kad tie veicina plašu personības veidošanos, kas izpaužas zināšanās, prasmē, pieredzē, mērķtiecīgā gribā un vērtību orientācijā.
Ir mērķim iekšējs stimuls un spēcīgs ārējais stimuls. Mācīšanās mērķus galvenokārt ietekmē ārējais stimuls, kas savukārt padara mācības izziņas darbību pasīvāku un ir piespiedu darbības nianses. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register