Pēdējo gadu laikā pedagogi ir gājuši garu ceļu, lai atrastu un izkoptu mūsu apstākļiem vispiemērotākās mācību metodes. Lai atrastu šīs labākās mācību metodes ir jāatbild uz diviem jautājumiem – ko mācīt un kā mācīt? [10;67]
Vai pedagoga uzdevums ir tikai asināt skolēna prātu un celt viņa intelektu, dodot viņiem visas jaunākās atziņas no jaunākajiem zinātnes sasniegumiem, kuri daļēji tiek pārstāvēti dažos mācību priekšmetos. Dzīves prakse un pieredze rāda, ka ne jau tie skolēni, daudzos gadījumos, kas ir mācījušies ar labiem panākumiem skolā, ir tie kas sasniedz kaut ko dzīvē un tiek pie atzīstamiem panākumiem.
Skolotāja morāls pienākums ir sagatavot katru skolēnu dzīves straujajiem mainīgajiem apstākļiem.
Pētījumā tiek izmantotas L. Žukova, V. Zelmeņa, I. M. Rubanas atziņas un teorijas.
Pētījuma priekšmets: mācību metodes
Pētījuma objekts: ekonomikas pamatu mācību priekšmets
Pētījuma mērķis: izpētīt un izanalizēt mācību metožu pielietojumu ekonomikas pamatu stundās pamatskolā.
Hipotēze: pareiza un efektīva mācību metožu pielietošana veicinās skolēnu prasmes un iemaņas attiecīgā mācību priekšmetā un veicinās to izmantošanu praktiskā dzīvē.
Pētījuma uzdevumi:
1.izpētīt literatūru par pētāmo problēmu;
2.izanalizēt literatūru par pētāmo problēmu;
3.apkopot un aprakstīt iegūto informāciju;
4.veikt pētījumu un apkopot iegūtos rezultātus.
Pētnieciskās metodes:
1)literatūras analīze, sistematizēšana;
2)pētījuma veikšana un rezultātu apkopošana.
Pētījuma bāze: pedagoģiska rakstura literatūra;
Darbs sastāv no ievada, četriem plāna punktiem un deviņiem apakšpunktiem, nobeiguma, pielikuma.
…