Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:213571
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Lai pilnīgāk izprastu jēdziena „motivācija” nozīmi, ir jānoskaidro jēdziens „motīvs”. „Pedagoģijas terminu skaidrojošajā vārdnīcā” „motīvs” tiek definēs kā iekšējs, rosinošs faktors vai apstāklis, pamudinošs iemesls, kas izraisa noteiktu personas rīcību, būdams pamatā darbībai, rīcībai, kura vērsta uz noteikta mērķa sasniegšanu.
Motīva darbības vadošā un veicinošā struktūra, kas, veidojot darbības priekšmetu, virza skolēnu uz aktivitāti. No motīva ir atkarīgs arī mērķa saturs, tieši attiecības starp mērķi un motīvu veido to, ko bieži saprot kā darbības jēgu. Motīvs ir personības virzība un orientācija uz konkrētu objektu, kas kā ārējs cilvēka stāvoklis saistās ar šī objekta raksturojumu. Personības aktivitāti izraisa vajadzības, bet vērtējošo, interpretējošo, pamudinošo un virzošo funkciju personības uzvedībā pilda motīvs, vienlaicīgi veidodams aktivitātes raksturu un virzību. Motīvs ir dažādu mērķu izveidošanās cēlonis rīcībai, kas sakrīt ar mērķi.
Psiholoģijā nav vienotas motivācijas teorijas, kas var izskaidrot visus indivīda motivācijas aspektus. Psihologi uzskata, ka visspēcīgākie un nozīmīgākie uzvedības motīvi ir neapzināti. Motivācija kā psiholoģiska parādība ir saistīta ar bērna aktivitātes jeb pašdarbības principu. Šis princips A. Dauges interpretācijā nozīmē „audzinot un mācot, skolēniem nevis visu gatavu vien dot rokā, bet ieradināt un iemācīt tos pēc iespējas arī patstāvīgi meklēt un atrast vajadzīgās atziņas”. Motivācija ir savstarpēji saistītu ierosmju, vajadzību, motīvu, ideālu, mērķu, vērtīborientācijas, interešu u.c. komplekss, kas uztverams kā aktīvs personības attīstības faktors, jo ietekmē un regulē indivīda uzvedību, piešķirot tai ievirzi un intensitāti.
Amerikas pedagoģijas zinātnieki C. D. Berliners un N. L. Geidžs motivāciju iedala šādi:
Iekšējā motivācija – ietver izziņas intereses, skolēnu tiešu ieinteresētību mācību procesa realizācijā un mācību procesa sasniegšanā.
Ārējā motivācija – skolēna darbības mērķis atrodas ārpus mācībām.
Motivācija ir iekšējās gatavības stāvoklis kādai darbībai vai rīcībai.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register