Vispārīga didaktika kā zinātne par mācību procesu aptver savos pētījumos visos mācību priekšmetos, kā arī mācību darbu visos līmeņos. J. A. Komenskis didaktiku uzskatīja par mācīšanās universālo mākslu. Vispārīgā didaktika atrodas mijiedarbībā ar mācību priekšmetu metodikām. Savus vispārinājumus tā atvasina no pieredzes konkrētā mācību priekšmeta apguvē. Vispārīgā didaktika pētī divas savstarpēji saistīto jautājumu kopas: izglītības un mācību saturu – ko, kad un cik daudz no zinātņu pamatiem jāapgūst skolēnam, kā arī, kā vadīt mācību procesu, lai skolēni mācītos ar prieku, nepārslogojot sevi, viņu zināšanas būtu apjēgtas, noturīgas un pamatīgas.
Jebkuras zinātnes galvenos jēdzienus, ap kuriem grupējas mazāk svarīgie, sauc par kategorijām. Visvārīgākās didaktikas kategorijas ir mācību process, mācību principi, izglītības saturs, mācību metodes un mācību procesa organizēšanas formas. Mans uzdevums ir sīkāk raksturot mācību procesu un tā funkcijas.…