Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:489492
 
Evaluation:
Published: 06.06.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Teorētiskā daļa    6
1.  Mācību sasniegumu vērtēšanas jēdziens un pamatprincipi    6
2.  Vērtēšanas klasifikācija    8
3.  Vērtēšanas veidi    11
3.1.  Neformālā vērtēšana    12
3.2.  Normatīvā vērtēšana    12
3.3.  Kriteriālā vērtēšana    13
4.  10ballu vērtēšanas skala    15
5.  Bezatzīmju vērtēšanas sistēma    20
6.  Atzīmju problēma pedagoģijā    24
  Praktiskā daļa    28
  Nobeigums    30
  Bibliogrāfija    31
  Pielikumi    32
Extract

Autors izvelējās doto tēmu savam darbam tāpēc, ka autors uzskata, ka mācību un audzināšanas procesā ļoti liela nozīme ir vērtēšanai. Vērtēšana rada skolēnam vai skolotājam nepieciešamību saņemt informāciju par to, vai skolēna zināšanu un prasmju līmenis ir atbilstošs mācību programmā uzrādītajam. Vērtēšanas darbības mērķis ir skolēna sekmju kontrole un adekvāta pašvērtējuma veidošana.
Vērtēšanas procesā tiek iegūta informācija, kā skolēns ir mācījies, kā mācās un kādi ir viņa mācību sasniegumi. Pēc šīs informācijas skolotājs var spriest, kā konkrētam skolēnam veicas mācību darbā: kāds ir paša skolēna ieguldījums (ieinteresētība, centība), vai izmantotās mācību metodes ir optimālas, cik efektīvs ir bijis skolotāja darbs, vai mācību programma atbilst standarta prasībām.
Skolēnam vērtējums dod informāciju pārdomām par mācību darba kvalitāti, personisko izaugsmi un arī savu vietu (reitingu) sacensībā ar vienaudžiem. Ja vērtēšanas process neatbilst kādam no pamatprincipiem, tad skolēni pret vērtēšanu izturas kā pret skolotāju legāli izmantotu represiju metodi un nepatīkamu stresa avotu.
Vecākiem vērtējums bieži kalpo kā indikators – „viss kārtībā”. Ja vērtējums vecākus neapmierina, tad tas ir signāls, ka jāpastiprina kontrole pār bērnu vai skolotāju.
Skolas administrācijai skolēnu sasniegumu vērtējums kalpo kā skolotāja darbu raksturojošs lielums un izmantoto mācību programmu efektivitātes rādītājs.
Apkārtējai sabiedrībai vispārināts summatīvais vērtējums kalpo kā skolas īstenotās izglītības (kā procesa) kvalitātes rādītājs.
Tomēr būtiskākā vērtēšanas nozīme ir mācību procesa apzināta virzīšana uz izraudzīto mērķi un skolēna izaugsmes indikācija.
Vērtējums nodrošina mācību motivāciju –
izjūtot veiksmi priekšmetā (vai demotivācija izgāžoties);
izjūtot pašapziņu kā skolēnam.
Vērtējums palīdz skolēnam izšķirties, ko mācīties –
izgaismojot, ko ir svarīgi iemācīties no tā, ko māca;
atgriezeniskās saites ietekmi par līdzšinējiem panākumiem.
Vērtējums palīdz skolēnam mācīties, kā mācīties –
aktīvi uzmundrinošs vai pasīvs mācīšanās stils;
mācību stratēģijas izvēles ietekmi;
ieaudzināt pašpārbaudes prasmes;
attīstot spējas atcerēties un lietot zināšanas, prasmes un saprast dažādos kontekstos.
Vērtējums palīdz skolēniem mācīties izvērtēt viņa mācīšanās efektivitāti–
izvērtēt pašreizējo mācīšanās veidu;
nostiprināt vai mainīt pašreizējo mācīšanās veidu;
nostiprināt jaunās mācīšanās metodes.
Lai skolēns varētu izmantot vērtējumu mācību procesa pilnveidei, viņam jāzina, ko konkrētā gadījumā vērtē. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1171844
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register