Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:793746
 
Evaluation:
Published: 22.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    2
2.  Viduslaiku universitāte    4
3.  Mācību organizācija    5
4.  Mācību saturs    8
5.  Eksāmenu noteikumi    10
6.  Nobeigums    11
7.  Izmanoto avotu un literatūras saraksts    12
Extract

Viduslaiki visbiežāk asociējas ar baznīcu, impērijām un universitātēm. Baznīca un impērijas pastāvēja jau no antīkas pasaules un tikai universitātes radās tieši viduslaikos.
11.gs Eiropas garīgajā dzīvē iezīmējās lūzums, izmaiņas, kuru sekas toreiz neviens nevarēja paredzēt. Pamazām ienāca antīkais, arābu, jūdu un austrumu garīgais mantojums, kas deva impulsu filozofiskās, dabaszinātniskās un mistiskās domas attīstībai.
Viduslaiku sākumā galvenā izglītības vieta bija skolas. Pastāvēja tā saucamās klostera skolas, kuras savukārt dalījās divās grupās - iekšējās skolas, skolas zēniem, kuri gatavojās mūku dzīvei un arējās skolas – zēniem no laicīgās dzīves, šī veida skolas bija katedrāles skolas, kuras atradās bīskapu rezidencēs. Skolas apmeklēja zēni no 7 – 15 gadu vecumam un tur viņus apmācīja lasīšanā, rakstīšanā, skaitīšanā un baznīcu dziedāšanā, bet iekšējās skolās jau no sākuma izglītība bija daudz plašāka – tur mācīja latīņu valodu, vēlāk arī medicīnu.
Bieži vien klosteru skolas ignorēja jaunas zināšanas un jaunas mācības, jo uzskatīja, ka tās nav piemērotas un nav atbilstošas kristietībai. Tā veidojās zinātnieku kopienas ārpus klosteriem, ar laiku arī skolas.
Iesākumā baznīcas skolās ar pamatizglītību tika nodrošināti tikai un vienīgi garīdznieki, un mācību saturs tika domāts tam, lai audzēkņi iemācītos lasīt un varētu noturēt dievkalpojumus. Tomēr neilgi pēc 1100. gada mācību programma kļuva plašāka, jo baznīcas un arī laicīgas varas attīstības gaitā radās aizvien lielāks pieprasījums pēc mācītiem ierēdņie, kuriem pienācās spēt ko vairāk nekā tikai nolasīt pāris lūgšanas. Pamatizglītības kvalitātes paaugstināšana bija nepieciešama arī tāpēc, ka aizvien lielāku lomu iemantoja tieslietas un šajā sfērā bija vajadzīgi mācīti juristi. Svarīgākais bija tas, ka aizvien plašāk ieviesās latīņu valodas gramatikas un sacerējumu studijas, kurās nereti tika izmantoti romiešu klasiķu, piemēram, Cicerona un Vergilija radītie darbi. Atdzimusī interese tamlīdzīgiem tekstiem un mēģinājumi tos atdarināt veicināja to, ko zinātnieki mēdz devēt par „ divpadsmitā gadsimta renesansi” 1 …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1130649
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register