Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:159513
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Extract

Lai sabiedrība attīstītos, ir nepieciešams izglītot un audzināt tās bērnus.
„Bērnam ir tiesības uz tādiem dzīves apstākļiem un labvēlīgo vidi, kas nodrošina pilnvērtīgu fizisko un intelektuālo attīstību”.[7]
Valsts nodrošina visiem bērniem vienādas tiesības un iespējas iegūt izglītību atbilstoši katra spējām. Savukārt bērnam ir pienākums mācīties atbilstoši savai fiziskajai un garīgajai attīstībai.
Personām ar garīgās attīstības traucējumiem tiek dota iespēja iegūt izglītību atbilstoši savām spējām un veselības stāvoklim.
„Speciālās izglītības mērķis ir nodrošināt vispārējās un profesionālās izglītības ieguves iespējas personām ar speciālajām vajadzībām atbilstoši viņu veselības stāvoklim, garīgās un fiziskās attīstības līmenim”.[7]
Lai šo mērķi sasniegtu, bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem jāiegūst zināšanas vispārizglītojošos mācību priekšmetos, sadzīves un darba prasmēs. Skolas darbiniekiem jāveic bērnu izpēte, ārstēšana, korekcija, rehabilitācija. Jāveicina individuālo domu attīstība, kompensējot garīgās un fiziskās attīstības traucējumus.[7]
Speciālās izglītības un vispārējās izglītības iestādēs bērnus uzņem un atskaita pamatojoties uz rajona vai Valsts pedagoģiski medicīniskās komisijas slēdzienu. Šos bērnus ne tikai izglīto, bet arī audzina. Skolas galvenais uzdevums ir sagatavot bērnus dzīvei sabiedrībā.
Speciālajās skolās mācās bērni ar dažādiem garīgās attīstības traucējumiem: A līmenis – viegla garīga atpalicība; B līmenis – vidēja garīga atpalicība; C līmenis – smaga garīga atpalicība vai vairāki smagi attīstības traucējumi.
Speciālās izglītības programmu veido atbilstoši attīstības traucējumiem vai saslimstības raksturam un veselības stāvoklim. Katrs skolēns nāk uz skolu ar savu iepriekšējo pieredzi. Skolotājam jāņem vērā šīs atšķirības, jo tikai ar šādu attieksmi iespējama humāna vērtībizglītība.
Demokrātiskā sabiedrībā augstākā vērtība ir humāna personība – tās brīvība, patstāvība un atbildība, kas veidojas attīstītā darbībā [1,87]
Viens no galvenajiem faktoriem, kas palīdz uzturēt speciālās skolās audzēkņu mācības aktivitāti, ir metožu daudzveidība. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1146082
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register