Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
1,99
You save:
0,30 (15%)
Discounted price*:
1,69
Purchase
Add to Wish List
ID number:814601
Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Extract

1. Jaunieša vecumposma raksturojums
Jaunieša vecums ir robežās no 18 līdz 22 (25) gadiem. Vēl šo vecumu dēvē par “Trešo pasauli”, kas eksistē starp bērnību un pieauguša cilvēka pasauli. Bioloģiski tas ir fiziskās nobriešanas beigu posms, kā ari socializācijas beigu posms. Tomēr, neskatoties uz to, ka personības darbību un lomu struktūra šajā periodā jau ir ieguvušas zināmas pieauguša cilvēka iezīmes, daudzus jauniešus tomēr vēl ļoti satrauc daudzas no pusaudža gadiem mantotas problēmas. Piemēram, sava vecuma specifika, tiesības uz autonomiju attiecībā pret pieaugušajiem u. tml. Vienlaicīgi aktuāla ir arī sociālās un personiskās pašnoteikšanās problēma, kas nenozīmē autonomiju attiecībā pret pieaugušajiem, bet precīzu savas vietas noteikšanu pieaugušo pasaulē.

2. Latvijas brīvvalsts laika autoru jaunieša vecumposma raksturojums
Latvijas brīvvalsts laika vācu autors E. Šprangers jaunību skata caur sava „pats” atklāšanu1 . Viņš gan atzīst, ka ar to nav jāsaprot, ka līdz šim vecumam nav bijis “pats”. Tas ir kaut kā tāda atklāšana, kas difūzi eksistē, bet līdz šim nav bijis zināms. Viņš uzskata, ka šajā vecumā vairāk nekā līdz šim, cilvēks pievērš skatu savai iekšējai pasaulei. E. Šprangers savā apcerējumā par jauniešu attīstību ir teicis, ka ne bez pamata šis laiks apzīmēts par cilvēka otrreizēju piedzimšanu. Tas sakņojas dvēseles būtībā, augšanā pretī jaunam dzīves posmam, lielākai pilnībai.2
Šī procesa būtība pēc Šprangera atzinuma, ir:
1) sava „pats” atklāšana;
2) patstāvīga pakāpeniska dzīves plāna radīšana;
3) pakāpeniska pieaugšana galvenajās dzīves sfērās.3
Lai veidotos par pieaugušo ir jāietver gan sabiedrības pagātnes pieredze, tradīcijas un prasības, gan jāprojicē sava nākotne. Jauniešu vecumā tas ir sarežģīts process, tāpēc iespējas kļūdīties ir lielas.
Vēl viens Latvijas brīvvalsts laika latviešu autors J.A. Students par visraksturīgāko jaunieša psiholoģiskās dzīves sastāvdaļu uzskata intereses rašanos par pretējo dzimumu, kas savukārt var novest pie spēcīgākiem vai ne tik spēcīgiem mīlestības pārdzīvojumiem.4

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,58 €
Work pack Nr. 1127373
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Jauniešu psihosociālās attīstības īpatnības un attieksme pret studijām”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/814601

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register