Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:631651
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.09.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  MĀCĪŠANĀS STILU IEDALĪJUMS UN VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS    5
1.1.  Mācīšanās stilu iedalījums pēc D. A. Kolba metodikas    7
1.2.  Mācīšanās stilu iedalījums pēc P. Hanija un A. Mamforda metodikas    9
1.3.  Mācīšanās stilu iedalījums pēc H. Gārdnera metodikas    17
2.  PEDAGOGA DARBĪBAS UN MĀCĪŠANAS STILU RAKSTUROJUMS    21
3.  MĀCĪBU METOŽU IEDALĪJUMS, IZVĒLE UN MĀCĪBU STUNDU VEIKSMĪGA PLĀNOŠANA    37
3.1.  Mācību metožu klasifikācija    37
3.2.  Mācību stundu tematiskā plānošana    40
  IZMANTOTIE AVOTI    44
  PIELIKUMI    45
Extract

IEVADS
Sociālās un politiskās izmaiņas izglītībā, kas notikušas Eiropā un Latvijā pēdējo gadsimtu mijā, piesaista zinātnieku, pedagogu un psihologu uzmanību personības attīstības un pašaktualizācijas problēmām, kā arī cilvēka radošā potenciāla realizācijai izglītības un audzināšanas sistēmas ietvaros. Latvijas izglītības sistēma ir Eiropas izglītības sistēmas dala, kas balstās uz vispārcilvēcisko garīgo vērtību nozīmi personības attīstībā. Garīgo vērtību izpratne kļuvusi par priekšnosacījumu izglītības izmaiņām, atbilstoši humānisma un sociālā konstruktīvisma principiem, kuru galvenais mērķis ir radīt nosacījumus garīgas, radošas, humānas un pašrealizējošas personības attīstībai visa mūža garumā.
Tendenci ievērot skolēna individuālas īpatnības mācību procesā pedagoģijā formulē kā individuālās pieejas principu. Par visai nopietnu problēmu mūsdienu Latvijas izglītībā iespējams uzskatīt izglītības nepietiekošo uzmanību individualitātes attīstībai, kā arī intelektuālo spēju novērtējumam un attīstībai, mācīšanas stilu, mērķu un interešu pilnveidošanai. Pastāvošā izglītības sistēmas organizācija Latvijā ierobežo mācību individualizācijas iespējas, un var sacīt, ka mūsdienās Latvijas izglītības sistēmā pastāv pretrunas starp:
• mācību procesu, kas tiek realizēts galvenokārt instrukciju, lekciju, diskusiju veidā (audiālā pieeja), izmantojot vizuālos materiālus (vizuālā pieeja), un ko nodrošina skolotāji, kas paši ir analītiķi (apmēram 85%) un māca saturu analītiski un pēc mācību programmu izstrādāšanas, kas pamatā paredzētas indivīdiem ar taktilajām un kinestētiskajām informācijas uztveres iemaņām;
• nepieciešamību mācību procesā ievērot daudzveidīgas personības individuālās īpatnības un neiespējamību realizēt to masu skolas apstākļos;
Mācīšanās process ir ļoti svarīgs, un skolas uzdevums ir palīdzēt bērniem būt gataviem mācīšanās procesam, izprast mācīšanās procesa būtību, Es-koncepcijas un mācīšanās neatkarības svarīgumu, iemācīties kontrolēt savus panākumus un neveiksmes, būt atbildīgiem par savu mācīšanos visas dzīves garumā.
Mācīšanās stils ir ļoti svarīgs individualitātes raksturojums, kas kopā ar individuālajām spējām ievērojami paaugstina panākumus mācību darbībā. Kad ir iespēja izvēlēties uzdevumu atbilstoši individuālajam mācīšanās stilam, ievērojami paaugstinās arī pozitīvā attieksme pret mācībām, pret saviem panākumiem. Mācīšanās stils uzskatāms par relatīvi stabilu personības raksturojumu, kas nemainās dzīves laikā. Indivīda mācīšanās stilu var bagātināt mācīšanās reālās pieredzes apmaiņas procesā, aktivizējot personības informācijas uztveres spējas, iesaistot dzirdes, redzes un kinestētiskos informācijas uztveres kanālus, kā arī attīstot sociālos un emocionālos priekšnosacījumus: motivāciju, personības atbildību par savu mācīšanos, personības individuālo pieeju uzdevumu struktūrai.
Pētnieciskajā darbā „Mācību metožu piemērošana audzēkņu individuālajam mācīšanās stilam” apkopotas mācīšanās koncepcijas, kas sekmē indivīda attīstību radošā mācīšanās darbībā, pētīta mācīšanās būtība un pedagoga darbības stili, pētījuma daļā tiek analizēti mācīšanās stilu pamatkomponenti, to iespējamā ietekme uz mācību sasniegumiem un tiem piemērojamās mācību darba organizācijas formas un metodes.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register