“Laikraksts - periodisks preses izdevums, kura uzdevums informēt lasītājus par dažāda veida jaunumiem un piedāvāt izklaidi brīvajiem brīžiem. Tā tapšanā būtiskas daudzas nianses, piemēram, tādas kā informācijas apjoms, ko vēlas piedāvāt lasītājam, un tehniskās iespējas, kā šo informāciju pasniegt”1.
Ir teikts, ka reklāma kontrolē presi. Mūsdienās ir skaidri zināms, ka reklāma ir lielisks finansu resursu piesaistīšanas līdzeklis, īpaši maziem rajona laikrakstiem.
Katram laikrakstam ir savs īpašs, individuāls un savādāks lasītājs. To, kāds tas būs, daļēji nosaka laikraksta imidžs, kā arī daudzi citi faktori, piemēram, - lasītāja izglītība, profesija, ienākumu līmenis un pat tik individuāls nosacījums, kā lasītāja intereses. Lasītājus var arī iedalīt pēc dzimuma, tautības un vecuma grupas. Viena laikraksta lasītājus var izdalīt kā atsevišķu kopumu. Taču katram cilvēkam ir tiesības lasīt vairākus laikrakstus un šādā situācijā veidojas lasītāju kopumu pārklāšanās. To ir būtiski ņemt vērā, plānojot un veicot dažādas mārketinga aktivitātes.…