Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:238569
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.04.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Pieprasījums    4
3.  Piedāvājums    6
4.  Aptaujas rezultātu kopsavilkums un analīze    8
5.  Pieprasījuma un piedāvājuma raksturojums pēc CSP publiski pieejamās statistikas    11
6.  Maizes piedāvājuma analīze Valmierā    14
7.  Secinājumi    15
8.  Izmantotie literatūras avoti    16
9.  Pielikumi    17
9.1.  Respondentu aptaujas rezultāti    17
9.2.  Maizes sortiments veikalos    21
Extract

7. Secinājumi
Šobrīd ir daudz populāru un pārbaudītu ražotāju produkti, tirgus ir piesātināts ar dažādiem ražotājiem. Aizvien parādās arī jauni mājražotāji, kas savu produkciju realizē. Analizējot maizes tirgu Valmierā, secinām, ka lielākais piedāvājums ir veikalā “Rimi”, taču gan vienā, gan otrā veikalā plašākais sortiments ir “Latvijas maizniekam”. Veikalos pārstāvēti izplatītākie un pazīstamākie maizes zīmoli, taču nelielā sortimentā atrodami arī dažādi citi ražotāji.
Novērojām, ka patērētāja pirktspēja pēdējos gados ir augusi, bet tā nav veicinājusi pirkt maizi vairāk, kā arī aptaujas rezultāti mums to labi norāda – cenas efekts neietekmē maizes iegādi. Pētījums liecina, ka patērētāji pievērš vērību vairāk kvalitātei nekā cenai, izvēloties iegādāties mazāk, bet augstvērtīgāku maizi. Maizes paradumu maiņa, viennozīmīgi, ietekmē patēriņa apjomu, bet tas nav vienīgais ietekmējošais faktors. Aptaujā pamanījām izteiktu tendenci, ka palielinoties mājsaimniecības lielumam – palielinās patēriņa apjoms un otrādi. Analizējot demogrāfisko stāvokli – mazinās iedzīvotāju skaits, kura rezultātā pieaug arī vienas personas mājsaimniecību īpatsvars, līdz ar to, varam secināt, ka patēriņa samazināšanos ir ietekmējis nevis cenas kāpums, bet gan patērētāju vēlme ēst veselīgi un iedzīvotāju skaita samazināšanās. Visvairāk mūsu interesi piesaistīja tieši mājsaimniecības izdevumi maizei, tie pēdējos gados ir auguši, nevis samazinājušies, par spīti tam, ka maizes patēriņš turpina mazināties. Izdevumu augšupeju mēs sasaistām ar maizes cenas straujo kāpumu, ko arī novērojuši trešā daļa no aptaujātajiem, bet pašu cenas kāpumu ar inflāciju, kuras rezultātā ir augušas graudu iepirkumu cenas, zemes nomas maksas un citas izmaksas, kas skar lauksaimniekus un maizes ražotājus.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register