Itāļu ārste un pedagoģe, kura 20. gadsimtā ir izstrādājusi savdabīgu alternatīvās audzināšanas un mācīšanas metodi, kuru praktizē, ar zināmām atšķirībām daudzās pasaules valstīs. Latvijā Montessori metode pielietoja 20.-30. gados.Dzimusi augsta Itālijas valsts ierēdņa ģimenē. Viņa māte bija senas itāļu zinātnieku dzimtas atvase. Marija Montessorija bija vienīgais bērns ģimenē, audzināta progresīvi-neatbilstoši tā laika katoliskās Itālijas tradicionālajiem priekšmetiem par sievieties lomu. Pēc vecāku nodoma meitai vajadzēja kļūt par skolotāju, bet viņa tam stingri pretojās. Skolas pirmajos gados viņa neizcēlās ar īpašām spējām, bet vēlāk viņa mācījās viegli, ar labiem panākumiem, bija mērķtiecīga, spontāna, ar labu intuīciju apveltīta meitene. Viņu sevišķi saistīja matemātika. Pēc pamatskolas beigšanas viņa nekādi nepiekrita turpinēt mācības meiteņu ģimnāzijā, bet iestājās zēniem paredzētā tehniskā skolā. Vēlāk studēja medicinu Itālijas universitātē, lai gan medecīna tolaik bija tīra vīriešu izglītības un darba joam, un kļuva par šīs universitātes pirmo medicīnas zinātņu doktori.
Vispirms Montessori strādāja par ārsta asistenti Universitātes klīnikā ( 1897 ) , nodarbojās ar garīgi atpalikušu bērnu psiholoģijas zinātnisko izpēti, bet vēlāk ( 1899 ) uzsāka pastāvīgu ārsta praksi. Viņa studēja psiholoģiju un pedagoģisko darbību, sāka Turīnā, bet pirmais Montessori bērnunams tika atklāts Romas sociālās dzīves degpunktā 1907. gadā.…