Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:607340
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.10.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

SECINĀJUMI
Kopumā, pirms iesākās Mk 2:13-17 teksta fragments, Jēzus bija tikko dziedinājis
cilvēku, kas bija triekas ķerts. Tad sekoja dotais teksts, ka Jēzus gāja pa jūras malu, kur kopā ar Leviju un citiem muitas un nodokļu ievācējiem devās pie Levija ēst mielastu. No kultūras konteksta varētu domāt, ka Levijs un viņa draugi bija augļotāji, kas bija arī izstumtie no
sabiedrības, jo cilvēki nemīlēja tādus, kas pildīja valsts darbu, kur tautas naudu atdod nejūdu valstij caur nodevām. Farizeji uzdeva jautājumus Jēzus mācekļiem, kuru vietā atbildēja pats Jēzus ar domu, ka viņš un viņa mācekļi dodas tikai pie slimajiem, gan morāli, gan fiziski, jo tikai tiem tie ir vajadzīgi. Iespējams šajā teksta fragmenta lasīto aicinājumu un atnākšanu var
interpretēt arī teoloģiski, ka aicinājums sekot Jēzum bija aicinājums mācīties viņa mācību un Jēzus atnākšana bija Dieva atnākšana pestīt cilvēkus no grēka.
Ja salīdzina Mk 2:1-12, Mk 2:13-17 un Mk 2:18-22 rindkopas pergamenta un
papirusa majuskuļus, tad var secināt, ka tie sakrīt un viens otru pamato kā ticamu tekstu. Tie ir - papirusa manuskluis “p88” un pergamenta manuskuli, kā " א", “A”, “B”, “C”, “D”, “K”, “L”, “W”, “Г”, “Δ”, “Θ”. Ārējie faktori norāda, ka Mk 2:13-17 ir ticams.
Pēc dažādu variāciju un tekstu izlaidumiem no dažādiem avotiem, teksts saglabā
savu galveno domu, pat ja arī bija manāmas dažas neprecizitātes vai nu neuzmanības, vai cita veida teikuma konstrukcijas caur saikļiem. Piemēram, dažādu formas darbības vārdiem, kas
norādīja ēšanu un dzeršanu; vārdu spēle par farizejiem un farizeju rakstu mācītājiem;
jautājuma teksta iesākšana, kas nav visur, ar “kurš” (τι); dažādas versijas “un” (και), “bet” (δε), “tāpēc ka”/”jo” (οτι) lietojums u.c., kas saglabā to pašu domu, tikai manās teikuma stils un labskanīgums, pat ja arī tika izlaists palīgteikums, kas paskaidro farizeju jautājuma iemeslu, ka viņi redz Jēzu un mācekļus mielastā kopā ar zemu vērtējamu sabiedrību. …

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register