Mārketings nav uzņēmuma nodaļa , bet gan psiholoģija. Novērtējot mārketinga kopējos centienus, nepieciešams uzsvērt, ka mārketingā ir iesaistīts ikviens uzņēmuma darbinieks. Jā, visās organizācijās ir vajadzīga atsevišķa mārketinga nodaļa, bet visā organizācijā ir jābūt vienotai mārketinga filozofijai. Filozofijas pamatā ir pircēju apmierināšana, lai sasniegtu maksimālo peļņas pieaugumu. Problēma ir tā , ka daudzi darbinieki pircēju velmju apmierināšanu un noteiktu ieguldījumu organizācijā galarezultātos –naudas pelnīšana vai taupīšana, neuzskata par saviem darba pienākumiem, jo vadība nav izskaidrojusi saviem darbiniekiem, kas ir mārketings un kāpēc organizācija nodarbojas ar biznesu.
Uzņēmumu darbībā ir vairāki faktori, kas sekmē mārketinga attīstību, kā arī tik pat daudz ir faktoru, kas to kavē. Turpmāk aplūkošu savā darbā tos sīkāk.
Faktori, kas sekmē mārketinga attīstības tendences.
1.Konkurenti- viens no mārketinga vides elementiem. Tie ietekmē uzņēmuma tirgus izvēli, mārketinga starpnieku piegādātāju izraudzīšanā, preču sortimenta veidošanā un visā mārketinga darbības kompleksā.
Būtībā starp konkurējošām organizācijām ir ļoti maza atšķirība. Tās pārdod tos pašus produktus, visi veikali ir līdzīgi, vienādi. Lielākā problēma ir tad, ja pircējs sastopas ar vienlīdzību un viņa izvēlē noteicošais faktors ir cena. Latvijas uzņēmumos parasti pircēju piesaistīšanai pamatā visi uzņēmumi izmanto vienādas metodes, reklāmu palielināšanu, cenu samazināšanu.…