Mūsdienās mārketings ir plaši lietots termins un vienlaikus svarīga uzņēmuma vadīšanas praktiskā darba sastāvdaļa.
Mārketingu var atšķirt kā sabiedriskas darbības un kā biznesa darbības. Līdz ar to atšķiras arī mārketinga definīcijas. Kā sabiedriskas darbības: mārketings ir darbības, kas virzītas uz cilvēku vajadzību un vēlmju apmierināšanu ar produktu ražošanas, sadales un maiņas palīdzību. Kā biznesa darbības: mārketings ir biznesa darbību sistēma, ieskaitot produktu plānošanu, cenu veidošanu, sadali un virzīšanu mērķtirgū, lai īstenotu organizācijas mērķus.
Amerikas Mārketinga asociācija mārketingu definē šādi:
Mārketings ir plānošanas un īstenošanas process, kas saistīts ar ideju, preču un pakalpojumu (kas aizstāj citus) radīšanu, cenu noteikšanu, tirgus veicināšanu un paplašināšanu nolūkā apmierināt gan individuālas, gan grupu vajadzības un vēlmes.
Mārketinga nozīme produkta idejas rašanās procesā ir ļoti svarīga. Tirgus pētījumi un idejas, kas rodas uzņēmuma mārketinga procesā, parasti nosaka to, kādus produktus uzņēmums ražos un pārdos.
Orientēšanās uz tirgu ir daudz kas vairāk nekā pārdošana un reklāma. Tā ir filosofija, domāšanas veids. Mērķtirgus noteikšana nozīmē, ka uzņēmumam ir jādefinē, kādām klientu grupām un kādam tirgum grasās piedāvāt savus produktus. Neviens uzņēmums, lai arī cik liels tas būtu, nespēj darboties visos tirgos un nespēj apmierināt visas vajadzības.
Orientācija uz klientiem nozīmē, ka uzņēmumam ir jāpēta vajadzības no klienta viedokļa, nevis pēc savas izpratnes. Tādēļ mārketinga uzdevums ir nepārtraukti izzināt, ko klienti jebkurā brīdī sagaida no produkta.
…