Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:382442
 
Evaluation:
Published: 20.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa    4
1.2.  Pētīšanas metode    4
1.2.  Anketēšana    5
2.  Pētījuma izklāsts    10
2.1.  Pētījuma mērķa un objekta noteikšana    10
2.2.  Datu kolekcionēšana    10
2.2.1.  Pētniecības metodes    10
2.2.2.  Komunikācijas līdzekļi    11
2.2.3.  Izlases veida metodes    11
2.2.4.  Informācijas vākšana    11
2.2.5.  Anketu izplatīšana    12
2.3.  Datu apstrāde un analīze    12
  Secinājumi un priekšlikumi    22
  Bibliogrāfiskais saraksts    24
Extract

Pētīšana - metode, kas tiek pielietota primāro datu vākšanai, kurā informācija tiek sakopota komunicējoties ar zīmīgu skaitu cilvēku. Primārā informācija ir jauna un paredzēta kādam konkrētam mērķim. Šo informāciju var iegūt ar dažādām pētīšanas metodēm. [3., 131.lpp.]
Pētīšana nodrošina ātru, ne pārāk dārgu, efektīvu un akurātu veidu kā novērtēt informāciju par iedzīvotājiem. Protams, izpētes mēdz būt arī neveiksmīgas un vāji realizētas, taču pēdējos 50 gados izpētes tehnika un standarti ir kļuvuši daudz zinātniskāki un akurātāki.
Pētīšana (apsekojums) nozīmē aprakstošas informācijas vākšanu. Apsekojums tiek izmantots, kad ir jāveic aprakstošais pētījums Izpētē vajag izjautāt respondentus pielietojot vai nu mutisko, vai rakstisko izjautāšanu. Raksturīgs metodes piemērs ir aptauja. Apsekojumus veic ar telefonaptaujas palīdzību, pa e-pastu, aci-pret-aci interviju, lieto arī elektronisko interaktīvo aptauju. Metodes priekšrocības- elastīgums, iespēja iegūt dažādus datus; salīdzinošais lētums un mērķa sasniegšanas ātrums. Trūkumi- respondenti reizēm nav gatavi atbildēt uz jautājumiem (laika trūkuma dēļ, arī psiholoģiski: var nepatikt uzdotie jautājumi); iespējamas nepatiess informācijas no respondentu puses utt.
Aptauja atrodas starp novērošanu un eksperimentu. Tā ir ērta aprakstošu pētījumu veikšanai. Aptaujas tiek veiktas, lai iegūtu informāciju. Mērķis ir noskaidrot, kam cilvēki dod priekšroku, viņu apmierinātības pakāpi utt. Aptaujas nozīmē cilvēku pozīcijas noteikšanu vai arī ziņu saņemšanu kādā jautājumā. Aptauja ir pati izplatītākā un svarīgākā datu savākšanas forma mārketingā. Apmēram 90% pētījumu tiek izmantota šī metode. Aptauja var notikt mutiski vai arī rakstiski, mutiskās un telefonaptaujas parasti dēvē par intervijām. Aptaujas – tirgus dalībnieku un ekspertaptaujas. Ar aptauju palīdzību galvenokārt pēta parādības, kuras nevar novērot vai statistiski izmērīt. Trūkumi – aptaujas organizētāju ietekme, reprezentācijas kļūdas.
Aptaujas tiek iedalītas pēc šādām pazīmēm:
Pēc aptaujātāju loka (fiziskas personas, juridiskas personas, eksperti…);
Pēc vienlaikus aptaujāto skaita (individuālās jeb personiskās un grupas intervijas);
Pēc aptaujā iekļauto tematu skaita (viens vai vairāki);
Pēc standartizācijas līmeņa (brīvā, strukturētā vai pilnīgi standartizēta shēma);
Pēc aptaujas biežuma (vienreizēja vai vairākkārtēja aptauja).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register