-
Mārketinga pētījumu process
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Mārketinga process, tā būtība | 6 |
1.1. | Mārketinga process | 6 |
1.2. | Mārketinga būtība | 7 |
1.3. | Tirgus un mārketinga pētījuma objekti | 8 |
2. | Mārketinga informācijas sistēma un tās efektīva izmantošana | 9 |
3. | Mārketinga pētījuma process un tā posmi | 11 |
3.1. | Problēmas noteikšana | 12 |
3.2. | Mērķu noteikšana | 13 |
3.3. | Datu vākšana | 13 |
3.4. | Datu analīze | 20 |
3.5. | Pētījumu rezultātu pārskata sagatavošana | 22 |
Secinājumi un priekšlikumi | 24 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 26 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
1. Mārketinga pētījums ir darbību kopums, kas ir saistīts ar mārketinga informācijas vākšanu, apstrādāšanu un analizēšanu, kas ir nepieciešams, lai iegūt precīzus datus par pētāmo objektu.
2. Mārketinga būtība ir vadīšanas process, kurā izzina, paredz un apmierina klienta vajadzības tā, lai šis process nestu peļņu.
3. Mārketinga pētījumu objekts ir attiecības starp pārdevēju un produktu pircēju (lietotāju). Ar informācijas starpniecību veido saikni starp uzņēmumu un pircējiem.
4. Mārketinga informācijas sistēma (MIS) ir pastāvīgi funkcionējoša un savstarpēji saistīta cilvēku, iekārtas un darbību sistēma, kas paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un sadalei pēc vietas, laika un precizitātes, lai pieņemtu lēmumus mārketinga jomā.
5. Mūsdienu patērētājs ir izglītots, izvēlīgs, analītisks, un viņš pieprasa vēlmēm atbilstošu produktu, pakalpojumu.
6. Katram komunikācijas veidam ir savas priekšrocības un trūkumi. Nav iespējams pateikt, kurš no tiem ir vislabākais, jo viss ir atkarīgs no konkrētās situācijas.
7. Informācijas vērtīguma attiecība pret tās ieguves izmaksām ir kritērijs, pēc kura var vērtēt mārketinga pētījumu dienesta darbību un tā ieguldījumu uzņēmuma darbība rezultātos.
Priekšlikumi:
1. Lai labāk izprastu mārketinga būtību, mārketinga speciālistam vispirms jāiepazīstās ar to objektiem: velmēm, vajadzībam, pieprasījumu, produktiem, vertējumiem, darījumiem, maiņām, lai veiksmīgi veidot un uzturēt pieprasījumu un nodrošināt uznēmuma peļnu.
2. Mārketinga speciālistam vien reiz pusgadā jāveido tirgus pētījums, lai iegūtu precīzus datus par pieprasījumu un piedāvājumu tirgū.
3. Samēra īsā laikā periodā ar informācija palīdzību uzņēmumam jāveido pozitīvas attiecūbas ar pircējiem, lai katrs būtu apmierināts ar gala rezultātu.
4. Katram nopietnam uzņēmumam jāpielito mārketinga informācijas sistēmu, jo tā palīdz labāk izstrādāt organizācijas kopējo plānu un stratēģiju, jo vadība notiek koordinēti, no viena centra. Tas savukārt palīdz laicīgi pamanīt problēmas rašanos, ja tā paradīsies, un veiksmīgi izstrādāt kopējo atrisinājumu.
5. Mārketinga speciālistiem ir ļoti svarīgi izprast pircējus, lai veiktu mārketinga pētījumus, kuri nesīs pozitīvo attieksmi pret pārdošanas apjomiem palielinot tos.
6. Lai izvēlētos pareizo komunikācijas veidu, mārketinga speciālistam jāizvēlas pareizo metodi, kurā ir atkarīga no informācijas, ko grib iegūt un respondentu skaita un veida kā tiek informācija ievākta.
7. Ļoti svarīgi mārketinga speciālistiem tirgus pētījumus veikt noteiktā secībā, lai neveidotos izdevumi par pētījumiem.
…
SATURS Lpp. Anotācija .....3 Annotation...................................................................................................................................4 Ievads..........................................................................................................................................5 1. Mārketinga process, tā būtība.................................................................................................6 1.1. Mārketinga process.....................................................................................................6 1.2. Mārketinga būtība .7 1.3. Tirgus un mārketinga pētījuma objekti.......................................................................8 2. Mārketinga informācijas sistēma un tās efektīva izmantošana...............................................9 3. Mārketinga pētījuma process un tā posmi.............................................................................11 3.1. Problēmas noteikšana.................................................................................................12 3.2. Mērķu noteikšana.......................................................................................................13 3.3. Datu vākšana..............................................................................................................13 3.4. Datu analīze................................................................................................................20 3.5. Pētījumu rezultātu pārskata sagatavošana..................................................................22 Secinājumi un priekšlikumi........................................................................................................24 Izmantotās literatūras un avotu saraksts.....................................................................................26 Pielikums....................................................................................................................................27
- Mārketinga pētījumu process
-
Mārketinga process pakalpojumu uzņēmumā - viesnīcā "Laine"
Research Papers24 Tourism, Traveling, Marketing, Advertising
- Pētnieciskais darbs mārketingā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pētnieciskais darbs mārketingā
Research Papers for university27
-
Mārketinga process pakalpojumu uzņēmumā - viesnīcā "Laine"
Research Papers for university24
-
Internets kā mārketinga instruments, tā attīstības perspektīvas
Research Papers for university10
Evaluated! -
SIA “Espresso Nams” mārketinga darbības pētījums
Research Papers for university73
Evaluated! -
Mārketinga stratēģijas atbilstība produkta dzīves cikla posmam
Research Papers for university12