-
Mārketinga plāns produktam "Vichy Viva Fresh"
Research Papers28 Economics, Marketing, Advertising, Business
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | ||
1. | TIRGUS SITUĀCIJAS ANALĪZE | |
1.1. | Tirgus raksturojums un tendences | |
1.2. | Tirgus ietilpība | |
1.3. | Produkta dzīves cikls | |
1.4. | Bostonas konsultāciju grupas matrica | |
1.5. | Makrovides analīze | |
2. | KONKURENTU ANALĪZE | |
3. | PRODUKTS VICHY VIVA FRESH | |
3.1. | Vichy VivaFresh ražotājs a/s „Aldaris” | |
3.1.1. | A/s „Aldaris” vēsture | |
3.1.2. | A/s „Aldaris” kvalitātes politika | |
3.1.3. | A/s „Aldaris” produkcija | |
3.1.4. | Darbības analīze | |
3.1.5. | A/s „Aldaris” SVID analīze | |
3.1.6. | A/s „Aldaris” iespēju un draudu matricas | |
3.2. | Produkta kvalitāte un dizains | |
3.3. | Tirgus segmentācijas analīze | |
3.3.1. | Mērķa tirgus izvēles kritēriji | |
3.3.2. | Klientu raksturojums | |
3.4. | Cena | |
3.5. | Sadale | |
3.6. | Virzīšana tirgū | |
4. | MISIJA, VĪZIJA, MĒRĶI, STRATĒĢIJAS | |
4.1. | Vīzija un misija | |
4.2. | Mērķi un stratēģijas | |
5. | PLĀNS STRATĒĢIJAS REALIZĒŠANAI | |
5.1. | Mārketinga plāns 2007.gadam | |
LITERATŪRA UN AVOTI |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
VICHY Viva Fresh pieder pasaulē ļoti populārai, bet Latvijā vēl mazpazīstamai bezalkoholisko dzērienu kategorijai Near Water. Pašlaik VivaFresh būs pieejams ar divu veidu garšām –citrona/laima un zemeņu.
Produkts Vichy VivaFresh ir tikai nesen parādījies tirgū, tādēļ tas pagaidām atrodas preces dzīves cikla ieviešanas posmā, tomēr tā pārdošanas apjomi palielinās, tādēļ var secināt, ka tas tirgū iekaro aizvien lielāku popularitāti un ir pieprasīts.
Produkts Vichy VivaFresh ir augstas kvalitātes un atbilst visām kvalitātes prasībām un normām, jo a/s „Aldaris”, kurš šo produktu ražo, ir ieguvis vairākus kvalitāti apliecinošus sertifikātus un kvalitātes balvas, tāpēc pircējs var būt drošs par produkta augsto kvalitāti.
Produktam Vichy VivaFresh ir izveidots diezgan veiksmīgs dizains – interesantas formas pudele un koša, uzmanību piesaistoša etiķete. Turklāt pudele, ir arī praktiska no tā viedokļa, ka tā augšdaļā ir šaurāka, tādēļ to ir vieglāk satvert rokā.
Iespējamie produkta patērētāji (mērķtirgus) ir cilvēks, kuri piekopj aktīvu dzīvesveidu, strādā, sporto. Tie varētu būt jaunieši vai jauni pieaugušie, kas dzīvo pilsētā, ir ar vidējiem vai vidēji augstiem ienākumiem. Tātad mērķauditorija varētu būt strādājoši vai studējoši jauni cilvēki vai pusaudži.
A/s „Aldaris” produkta Vichy VivaFresh virzīšanai tirgū izmanto produktu virzīšanas tirgū metodes reklāmu un sabiedriskās saskares. Kā reklāma tiek izmantota reklāma televīzijā, presē un ārējā vidē (reklāmas stendi ielu un ceļu malās). Arī veikalos (Vichy VivaFresh tirdzniecības vietās) tiek izmantoti dažādi reklāmas materiāli (plakāti, vobleri, palešu gofra, palešu noformējums, grīdas uzlīmes, pudeļu uzlikas).
Sekmīgi tiek realizēta produkta Vichy VivaFresh sadale. Pārsvarā izmanto pirmā līmeņa sadales kanālu, kad produkts no ražotāja nonāk līdz patērētājam caur mazumtirgotāju. Tā kā uzņēmumam a/s „Aldaris” ir bāze Rīgā un reģionālās bāzes Rēzeknē un Kuldīgā, tad produkts var tikt ātri nogādāts pie klienta neatkarīgi no tā, kurā Latvijas reģionā tas atrodas.
Vichy VivaFresh galvenais konkurents tirgū ir uzņēmuma „Cēsu Alus” ražotais Near Water minerālūdens „Aqua Plus”, kuram salīdzinājuma ar Vichy VivaFresh ir zemāka cena un savādākas garšas, kā arī tas ir gāzēts. Taču, tā kā šis Near Water segments Latvijā pagaidām vēl ir gandrīz tukšs, tad iespējams, ka produktam Vichy VivaFresh drīzumā var parādīties jauni spēcīgi konkurenti, tādēļ ir jācenšas tagad iekarot pēc iespējas lielāku tirgus daļu un iegūt pēc iespējas labāku reputāciju patērētāju vidū.
Produkts Vichy VivaFresh konkurē arī ar parastajiem minerālūdeņiem, tādēļ, veicot mārketinga aktivitātes, jāakcentē tieši šī produkta atšķirības no parasta minerālūdens.
Tā kā produkts ir jauns, tad būtu vēlams realizēt aktīvu reklāmas kampaņu, lai iepazīstinātu patērētājus ar šo produktu. Lai arī a/s „Aldaris” izmanto reklāmu televīzijā un uz ielām, kā arī ir diezgan daudz dažādu reklāmas materiālu tirdzniecības vietās, būtu lietderīgi organizēt dažādas produkta degustācijas un prezentācijas, lai patērētājam ne vien sniegtu informāciju par šo jauno minerālūdeni, bet arī ļautu pašam pagaršot. Un vēl lietderīgi būtu izveidot produktam mājas lapu internetā, kur būtu sniegta informācija par šo minerālūdeni Vichy VivaFresh (jo iespējams, daudzi nemaz nezina, kas tas Near Water ir), kā arī būtu iespējams ievietot atsauksmes un ieteikumus pat šo produktu.
…
Šajā studiju darbā tiks veikta a/s „Aldaris” ražotā produkta – minerālūdens „Vichy VivaFresh” mārketinga analīze. Analīzei izmantojamās metodes ir patērētāju aptauja, Bostonas konsultāciju grupas matrica, SVID analīze, salīdzināšana. Bez tam arī izmantojot dažādas diagrammas un statistikas datus tirgus analīzei un tabulas salīdzināšanai.
- Mārketinga plāns
- Mārketinga plāns
-
Mārketinga plāns produktam "Vichy Viva Fresh"
Research Papers28 Economics, Marketing, Advertising, Business
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga plāns
Research Papers for university12
-
Mārketinga plāns
Research Papers for university9
-
Mārketinga plāns SIA "BT1" izstādei "Māja I 2006"
Research Papers for university52
Evaluated! -
Mārketinga plāns
Research Papers for university25
Evaluated! -
Uzņēmuma "Aldaris" mārketinga plāns
Research Papers for university29
Evaluated!