Ar ko sākt? Mārketings nav notikums, kam ir sākums un gals. Mārketings ir nepārtraukts process vai cikls. Līdz ar to nav viena precīzi noteikta sākuma punkta.6
Mārketings ir internacionāls jēdziens, taču praksē tā vietā bieži lieto latvisko terminu- tirgvedība, tomēr pat vispilnīgākais tulkojums nespēj atspoguļot mārketinga jēdzienu pilnībā. Šis jēdziens un tā saturs, risinot tautsaimniecības problēmas, kļūst ar katru gadu plašāks un sarežģītāks. Diemžēl ne visi uzņēmēji zina, cik svarīga nozīme pašreizējos sarežģītajos ekonomiskajos apstākļos cīņā par patērētāja loka paplašināšanu ir mārketinga zināšanām. Jo plašāks kļūst tirgus, jo sarežģītākas kļūst ekonomiskās sviras un stimuli.3
Uzņēmējdarbība ir pastāvējusi, kopš cilvēks atklāja, ka viņam ir vajadzīgs arī tas, kas pieder citam. Cilvēki attīstīja maiņas metodes, kam nepieciešami šādi nosacījumi:
Divi vai vairāki cilvēki, grupas vai organizācijas.
Lai abām pusēm piederētu kāda vērtība.
Lai abas puses gribētu atdot savu vērtību.
Lai abas puses vēlētos sazināties.6
Pilnīgi noteikti var apgalvot, ka process, ko mēs saucam par mārketingu ir pastāvējis vienmēr. Tiklīdz parādījās tirgus, tas ir, 6-7 tūkstošus gadus atpakaļ, sāka attīstīties pirmās mārketinga nozares: cenu politika un reklāma. Par reklāmas esamību liecina atrastie Senās Ēģiptes papirusi, kur attēlota preces reklāma. Reklāmas un sludinājumus rakstīja uz koka plātnēm, gravēja kaulos, kala klintīs u.c. …