Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:858934
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.12.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  IEVADS   
2.  TRANSPORTA VIENĪBAS MARŠRUTA UN GRAFIKA PLĀNOŠANAS PAMATPRINCIPI   
3.  MARŠRUTU PLĀNOŠANAS UN GRAFIKA SASTĀDĪŠANAS METODES   
3.1.  VIENS SĀKUMA PUNKTS UN VIENS ATŠĶIRĪGS BEIGU PUNKTS   
3.2.  VAIRĀKI SĀKUMA PUNKTI UN VAIRĀKI BEIGU PUNKTI   
3.3.  SĀKUMA PUNKTS SAKRĪT AR BEIGU PUNKTU   
3.4.  SLĪDOŠĀ METODE   
3.5.  SVIRA METODE   
3.6.  IETAUPĪJUMA METODE   
3.7.  TRANSIT METODE   
3.8.  VIENKARŠOTA METODE   
4.  GRAFIKA SASTĀDĪŠANA   
Extract

Tā kā transportēšanas izmaksas sastāda 1/3 līdz 2/3 no kopējām loģistikas sistēmas izmaksām, tad jebkurš risinājums transporta vienību efektīvākai izmantošanai un apkalpojošā personāla izmaksu samazināšanai ir ļoti būtisks. Kā tika noskaidrots iepriekš, tad laika sprīdis, kuru preču sūtījumi atrodas pārvadājumā ir tieši saistīts ar sūtījumu skaitu, ko konkrēta transporta vienība var pārvadāt noteiktā laika periodā. Līdz ar to tas ietekmē vidējās transportēšanas izmaksas uz vienu sūtījumu. Viena no galvenajām transportēšanas problēmām, kas jārisina visiem pārvadātājiem, ir ekonomiski efektīvākā maršruta plānošana pa esošo ceļu, dzelzceļu, ūdens ceļu u.t.t. tīklu. [2]



2. TRANSPORTA VIENĪBAS MARŠRUTA UN GRAFIKA PLĀNOŠANAS PAMATPRINCIPI

Vienlaikus ar pārvadājumu grafiku veidošanu jāizveido arī pārvadā­jumu maršruti, kuru pareizs plānojums noteiks pārvadātāja darbības efektivitāti.
Praksē lieto divu veidu maršrutu sistēmas — fiksēto un mainīgo.
Katrai sistēmai, kā tas aplūkots 2.1. tabulā, ir gan savas pozitīvās, gan arī negatīvās iezīmes. Lai pēc iespējas labāk apkalpotu klientus, bieži lieto ari kombinēto sistēmu, kad piegādes teritorija ir fiksēta pa dienām, bet konkrētās teritorijas robežās pasūtītājs var veikt nepiecie­šamās korekcijas. [4]

2.1. tabula Maršrutu sistēmu salīdzinājums

Fiksēta sistēma
Mainīgā sistēma
Katru dienu kursē pa iepriekš
noteiktu maršrutu Preces piegādā iepriekš ieplānotā
dienā un stundā
Par pamatu ņem patērētāja ope­ratīvās prasības
Reaģē uz ikdienas prasību svār­stībām
+ Pasūtītājs iepriekš zina piegā­des laiku un Var plānot savu darba dienu
+ Var operatīvi reaģēt uz pār­maiņām patērētāja prasībās
— Nevar veikt tūlītējas piegādes pēc pieprasījuma
- Pasūtītājs ne vienmēr var būt pārliecināts par piegādes dienu un laiku


Iepriekš tika noskaidrots, ka ļoti nozīmīgs posms transportēšanā ir maršruta plānošana. Taču tikpat svarīgs jautājums ir ari pareiza grafika izvēle. Laikam ritot parādās aizvien jauni ierobežojumi, kas padara sarežģītāku optimālākā grafika izvēli:

1) katrai apstāšanās vietai var būt gan piegādājamā krava, gan arī atpakaļkrava; …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register