Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:436595
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Martins Heidegers    1
  Teksta anotācija    2
  “Pasaules ainas laiks”    3
  Teksta analīze    3
  Kopsavilkums    6
  Secinājumi    7
  Bibliogrāfija    8
Extract

Martins Heidegers dzimis 1889.gada 29.septembrī un miris 1976.gada 26.maijā. Viens no vācu eksistenciālisma pamatlicējiem un galvenajiem pārstāvjiem. Disertāciju aizstāvēja Rikerta vadībā, bija Huserta asistents (no 1916.g.), lasīja lekcijas Marburgā (1926 –1928.g.) un Freiburgas universitātes profesors (1928 – 1951; 1933 – 34 rektors). Par sadarbību ar nacistiem atbrīvots akadēmiskā darba 1945.g. Vieni no galvenajiem darbiem ir:
“Esamība un laiks” – 1927.g.;
“Kants un metafizikas problēmas.” – 1929.g.;
“Ievads metafizikā.” – 1953.g.
Agrīnajā Heidegera filosofijā jaušama E.Huslera un M.Šīlera fenomenoloģija, V.Dilteja dzīves filosofijas un dialektikas teoloģiskā ietekme. Darbā “Esamība un laiks” risināta esamības jēgas problēma. Balstoties uz E.Huslera fenomenoloģiju, Heidegers izstrādāja savu mācību par esamību (“Fenomenālā ontoloģija”). Heidegera filosofijas pamatkategorija ir “iznīcība”, kuru viņš izprot kā cilvēka iekšējo pārdzīvojumu. Par primāro Heidegers uzskata “noskaņojumu”, t.i. stihiskas, neattīstītas apziņas formas. Cilvēka personības apriorās formas, pēc Heidegera domām ir rūpes, satraukums, bailes utt. Šīs formas veido cilvēka subjektīvo esamību, kuru Heidegers sauc par “esamību pasaulē”. Tāpēc mācību par apriorajām formām Heidegera filosofijā izpaužas kā mācība par esamību (fundamentālā ontoloģija). Lai cilvēks spētu aptvert “esamības jēgu”, viņam jāatmet jebkura orientēšanās uz praktiskiem mērķiem un jāapzinās savs “mirstīgums”, “iznīcīgums”. Tikai tad, ja cilvēks patstāvīgi jūtas stāvam “nāves priekšā”, viņš, pēc Heidegera domām, ir spējīgs saskatīt, cik nozīmīgs un satura pilns ir katrs viņa mūža brīdis, un atbrīvoties no “sabiedriskās esamības elkiem” – mērķiem, “ideāliem”, “zinātniskām abstrakcijām”. Heidegera fisofija apkopo iracionālistiskās tendences, kas bija vērojamas Kirkegora mācībā, dzīves filosofijā un E.Huslera fenomenoloģijā. Analizējot cilvēcisko esamību, Heidegers atzina, ka cilvēkam raksturīga mūžsena esamības izpratne un cilvēces eksistences pamats ir tās galīgums, laiciskums, tāpēc laiks esot esamības galvenā īpašība.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1196988
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register