Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:585905
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.NODAĻA.  MASU MĒDIJU UN KULTŪRVIDES BŪTĪBAS ATSPOGUĻOJUMS PEDAGOĢISKĀ, PSIHOLOĢISKĀ, PĀRVALDES UN KOMUNIKĀCIJU ZINĪBU LITERATŪRĀ    5
1.1.  Masu mēdiju būtības atspoguļojums komunikāciju zinību literatūrā    5
1.1.1.  Masu komunikāciju vēsture    5
1.1.2.  Ārējie masu saziņas līdzekļu veidi    6
1.1.3.  Masu komunikācijas struktūra    8
1.2.  Kultūrvides būtības atspoguļojums pedagoģiskā, psiholoģiskā un pārvaldes literatūrā    10
2.NODAĻA.  MASU MĒDIJU IETEKME UZ KULTŪRVIDI SKOLĀ    17
2.1.  Komunikatīvie procesi    17
2.2.  Kultūrvides maiņa sabiedrībā un masu mēdijos    20
2.3.  Masu mediju pozitīvā ietekme uz kultūrvidi vispārizglītojošā skolā    22
2.4.  Masu mēdiju negatīvā ietekme uz kultūrvidi vispārizglītojošā skolā    22
3.NODAĻA.  PRAKTISKS PĒTĪJUMS PAR MASU MĒDIJU IETEKMI UZ KULTŪRVIDI SKOLĀ, IZMANTOJOT VĒROJUMA, INTERVIJAS UN ANKETĒŠANAS PĒTNIECISKĀS METODES    25
3.1.  Vispārējs skolas apraksts    25
3.2.  Izmantojamās pētniecības metodes    25
3.3.  Rīgas vakaru (maiņu) vidusskolā veiktā vērojuma analīze, rezultāti    28
3.4.  Rīgas vakaru (maiņu) vidusskolā veikto interviju analīze, rezultāti    33
3.5.  Rīgas vakara (maiņu) vidusskolas anketēšanas rezultāti, analīze    36
  SECINĀJUMI    43
  LITERATŪRA    47
  PIELIKUMS    49
Extract

Masu mēdiju būtības atspoguļojums komunikāciju zinību literatūrā
Lai izprastu jēdzienu masu mēdiji, būtu jānoskaidro to būtība, rašanās izpausmes veidi, iedarbības veidi un ietekme.
Masu komunikācija ir vienpusīga ziņojumu plūsma, kas adresēta relatīvi anonīmai, skaitliski pietiekami lielai un visai neviendabīgai auditorijai. [18.,161.]
1.1.1. Masu komunikāciju vēsture
Masas ir plašas iedzīvotāju aprindas [18.,468] un mēdijs ir mākslinieka izteiksmes līdzeklis [18.,474]
Masu komunikācijas attīstība aizsākās 9.gs., kad parādījās kopīgas avīzes un elektriskie mēdiji – telegrāfs un telefons. Plašāk masu komunikācija attīstījās 20.gs., kad izgudroja un plašāk izplatīja filmu, radio, TV metodes vairāk iedzīvotājiem. Tie bija mēdiji, kas sāka veidoties pārejā un, kurus mēs izmantojam vēl mūsdienās.
Datoru attīstība tiek saukta par “sabiedrības informāciju”, kaut gan neviens nav pārliecināts, vai tas satur komunikāciju. Datori un tehnoloģija pārveido un paplašina masu mēdijus. Šīm pārejām ir uzkrāšanas funkcija, jo zīmes un signālus izmatoja jau sen, bet mēs tos vēl pielietojam šodien. Pēc tam pievienojās runa, valoda, rakstīšana, drukāšana un masu komunikācija. Cilvēki ikdienas aktivitātēs cauri visiem vecumiem ietekmē komunikāciju sistēmu, kas ir viņu dzīves neatņemama sastāvdaļa. Pamatā pierādījumu secinājumi veido psiholoģisku sociālu iejaukšanos no nabadzīgāka komunikācijas senākā laikā, kas mainās uz bagātāku vēlāk.
Avīžu izplatība bija pirmā patiesā masu mēdiju izplatība.
19.gs. kļuva skaidrs, ka masu mēdiji – avīzes, grāmatas un žurnāli ieviesa lielas izmaiņas cilvēku domāšanā un dzīves uztverē. Komunikācija ar jauno masu mēdiju palīdzību ieviesa izmaiņas un revolūciju visās dzīves sfērās – ekonomikā, politikā, izglītībā. 1920 attīstījās mājas radio attīstība, 1949.gadā parādījās jau mājas TV. Vēlāk parādījās radio arī mašīnās. Radio un TV papildināja masu mēdijus un tie bija modernas dzīves sastāvdaļa. Attīstoties masu komunikācijai, parādījās arī speciālisti, kas centās izprast, skaidrot un papildināt masu mēdiju attīstību. [29;45.]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register